استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که بسیاری از مشکلات ناشی از عدم مشاوره حقوقی در زمان مناسب است، بر ترویج فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه تاکید کرد و کانون وکلای دادگستری را نقش‌آفرین اصلی در این زمینه برشمرد.
کد خبر: ۳۶۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 24 January 2017
به گزارش تابناک تبریز، دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: حضور وکیل امین و متخصص در کنار هر فردی که فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارد ضروری است و این امر یکی از شاخصه‌های پیشرفت کشور به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر تشویق و ترغیب مردم به استفاده از وکیل، گفت: کانون وکلا به دلیل این که انگیزه کافی دارد متولی فرهنگ‌سازی در این زمینه است و مسوولان هم باید از این کانون حمایت کنند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: مردم ما عادت دارند که معمولا بعد از بروز مشکل به سراغ وکیل می‌روند، در حالی که پیشگیری بهتر از درمان است و اگر در بدو هر کاری مشاوره حقوقی با وکیل صورت گیرد بخش عمده‌ای از مشکلاتی که مردم و دستگاه‌ها با آن مواجه هستند پیش نمی‌آید.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که آماده حمایت از برنامه‌های کانون وکلای دادگستری در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی هستیم، افزود: کانون با استفاده از ابزارهای آموزشی و تبلیغاتی و فضای مجازی در این زمینه استفاده کند.

وی همچنین بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها و آموزش و پرورش را در این زمینه خواستار شد و پیشنهاد کرد مباحث و مبانی حقوقی به عنوان ماده درسی در مدارس و دانشگاه‌ها ارایه شود.

جبارزاده با اشاره به تصویب منشور حقوق شهروندی از سوی دولت، از کارشناسان حقوقی کانون وکلا خواست با حضور در برنامه‌های مرتبط در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها ابعاد این منشور را برای مردم تبیین کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر تجمیع مراکز تصمیم‌گیر در حوزه وکالت و امور حقوقی، گفت: با توجه به این که تشکل‌های صنفی موفق مانند نظام پزشکی و نظام مهندسی دارای قانون خاص هستند کانون وکلا هم می‌تواند اقدام مشابهی در این زمینه انجام دهد و با توجه به ترکیب مجلس و نگرش مثبت دولت حتما این کار شدنی خواهد بود.

وی با اشاره به نگاه مثبت دستگاه قضایی استان به بحث پیشگیری از وقوع جرم و کاهش مشکلات حقوقی، همکاری و تعامل کانون وکلا با مسوولان دستگاه قضایی را خواستار شد.

جبارزاده همچنین کانون وکلای دادگستری را پشتوانه حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان دانست و با بیان این که این پشتیبانی باید بروز و ظهور داشته باشد، افزود: به تمامی فرمانداران استان تاکید کرده‌ایم که بدون مشورت با مشاوران حقوقی هیچ اقدامی انجام ندهند و بخش عمده‌ای از این توصیه‌ها تحقق یافته است.

رییس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی هم در این دیدار در سخنانی به بیان شرح وظایف، اهداف و برنامه‌های این کانون پرداختند و با تاکید بر ترویج فرهنگ قانون‌مداری، رجوع به وکیل و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، خواستار تقویت نهاد وکالت و حمایت از وکلا در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار