معاون اقتصادی استانداری قزوین:
معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: ۷۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده برای توسعه و عمران روستایی اختصاص یافته که تحول اساسی در این مناطق ایجاد کرده است.
کد خبر: ۳۶۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 25 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی فرخزاد در جلسه تقدیر از دست اندرکاران شرکت کننده در نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری کشور که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: برای توسعه و عمران روستاها اقدامات خوبی در سالهای گذشته صورت گرفته که همچنان باید با جدیت این خدمات بیشتر شود.

وی افزود: ۷۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده برای توسعه و عمران روستایی اختصاص یافته که تحول اساسی در این مناطق ایجاد کرده است و امروز می توان گفت اگر در برخی مناطق شهری هنوز آسفالت نداریم اما بیشتر روستاهای ما آسفالت شده و معابر خاکی در آن بسیار کم است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: ساماندهی زباله های روستایی، تامین تجهیزات آتش نشانی، گازرسانی، آب رسانی، ساخت مسکن، تامین بهداشت، پوشش بیمه صندوق روستایی از خدماتی است که در روستاها ارائه می شود و تلاش می کنیم تا توانمندی اقتصادی روستاییان را بالا ببریم تا حضور در روستاها دائمی باشد.

وی یادآورشد: با راه اندازی کارگروه توسعه روستایی مسیر تحول روستاها هموار شده و در این راستا کارهای خوبی صورت گرفته که قابل توجه است.

برندسازی روستاهای شاخص پیگیری می شود

فرخزاد گفت: ۲۰ روستای نمونه در استان شناسایی شده تا زمینه فعال شدن فعالیت های اقتصادی در آنها محقق شود که این کار به معیشت ساکنان آنها کمک موثری خواهد کرد.

وی بیان کرد: برند سازی روستاها، محصولات و تولیدات آنها از اموری است که در دستور کار قرار دارد و در این زمینه توجه بیشتر به محصولاتی مانند گیلاس، زغال اخته، انار، می تواند معیشت مردم را متحول کند.

ضرورت بازنگری در طرح هادی روستایی

فرخزاد اظهارداشت: اکثر مردم روستاهای استان درخواست بازنگری در طرح های هادی را دارند که در این راستا ۱۱۰ روستا در مرحله عقد قرارداد است.

وی اضافه کرد: راههای روستایی از دیگر مشکلات این مناطق است که برای حل آن امسال ۲۳ میلیارد تومان اختصاص یافت و سال آینده هم ۲۷ میلیارد تومان برای راههای روستایی اختصاص داده می شود تا برای بهبود جاده ها هزینه شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: توجه به اشتغال، مسکن، معیشت و توسعه فعالیت های اشتغالزایی و درآمدزایی در روستاها در اولویت برنامه های مسئولان دفتر امور روستایی استانداری قزوین قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار