تابناک چهارمحال و بختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته سرمایه گذاری در استان باید به زودی تشکیل و فعال شود و برنامه ریزی در این زمینه نیز با تلاش مسوولان اجرایی انجام می شود.
کد خبر: ۳۶۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 26 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در سی و ششمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با تشکیل و فعال شدن این کمیته روند جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف این استان فراهم می شود.

وی افزود: فعال شدن پنجره واحد سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری با هدف تسهیل در روند سرمایه گذاری و اخذ استعلامات به منظور تسریع در اجرای پروژه های مهم باید در اولویت قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در مدت فعالیت دولت یازدهم اقدامات عمرانی و اقتصادی بسیار مطلوبی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است اما هنوز به وضعیت ایده آل و مطلوب دست نیافته ایم.

وی یادآور شد: طولانی بودن صدور مجوزهای قانونی و سخت بودن روند اخذ استعلام برای اجرای پروژه های مختلف باعث کاهش اشتیاق سرمایه گذاری بین سرمایه گذاران شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برای رفع این کاستی با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی به تلاش و برنامه ریزی جهادی نیاز است.

وی با اشاره به امکانات فراوان برای سرمایه گذاری در کشور گفت: استفاده از توان ملی به منظور رونق سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری ضروری است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری به منظور حمایت از طرح های سرمایه گذاری در بخش های مختلف دست به دست هم دهند.

وی افزود: به همین منظور برای تحول در توسعه چهارمحال و بختیاری تا یکسال دیگر با دعوت از سرمایه گذاران تصمیم و عزم جدی گرفته شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نقش و همکاری بانک های عامل در دستیابی به اهداف پیش بینی شده در اقتصاد مقاومتی را تاثیرگذار اعلام و تصریح کرد: دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی بدون همکاری و همراهی بانک های عامل ممکن نیست.

وی یادآور شد: کاهش روند بروکراسی و کاغذبازی اداری در چهارمحال و بختیاری و تقویت جدی واحدهای تولیدی استان باید به عنوان یکی از مهمترین نیازهای توسعه ای در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: به منظور تسریع در توسعه همه جانبه و پویا چهارمحال و بختیاری استفاده از توان سرمایه گذاران بزرگ مانند بنیادهای مختلف شبه دولتی و بخش خصوصی ضروری است.

وی افزود: در یک هفته گذشته عملکرد سیستم بانکی چهارمحال و بختیاری در حوزه پرداخت تسهیلات ستاد اقتصاد مقاومتی مطلوب و قابل قبول بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون سه هزار و 330 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان پرداخت شده است.

حبیب الله وفایی تاکید کرد: از این مبلغ یکهزار و 880 میلیارد ریال از محل اعتبارات تسهیلات رونق و یکهزار و 450 میلیارد ریال به صورت مستقیم پرداخت شد.

وی، بیکاری را مهمترین دغدغه مسئولان چهارمحال و بختیاری دانست و یادآور شد: ایجاد اشتغال به عنوان نخستین و اصلی ترین معضل استان در تمامی برنامه های توسعه ای مانند برنامه ششم توسعه، آمایش سرزمین و اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است.

وفایی تصریح کرد: 14 بهمن امسال همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مدت چهار روز در شهرکرد گشایش می یابد.

وی گفت: برای ارائه در همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری 9 بسته کامل سرمایه گذاری تهیه شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان 140 فرصت سرمایه گذاری از سوی دستگاه های اجرایی به سرمایه گذران کشور ارائه می شود.

وی افزود: در شرایط برابر سرمایه گذاری اولویت به سرمایه گذران بومی و استانی اختصاص خواهد یافت.

وفایی تاکید کرد: فرصت های سرمایه گذاری شناسایی شده برای ارائه در همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری در زمینه های تولید، صنعت، معدن، کشاورزی، نیروگاه ها و غیره است.

چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری ، صنایع سبک مانند تولید موکت و لوازم خانگی ، صنایع پایین دستی فولاد، صنایع غذایی و تبدیلی ، کشاورزی و آب معدنی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی زمینه های مناسبی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار