محقق برجسته حوزه گردشگری با بیان اینکه صنعت گردشگری به اشتغالزایی کمک می‌کند، گفت: ایران از جاذبه‌های زیادی برای گردشگری و جذب توریسم برخوردار است و باید از این ظرفیت استفاده شود.
کد خبر: ۳۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 19 May 2015
پروفسور جعفر جعفری در نخستین همایش ملی فرهنگ، هویت شهری و گردشگری در سالن اجتماعات هتل ثامن اظهار کرد: مطالعه و تحقیق می‌تواند زمینه گسترش گردشگری را در هر منطقه فراهم کند، زیرا توریسم ریشه علمی دارد و صنعت گردشگری می‌تواند شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها پس از جنگ جهانی دوم به اقتصاد توریسم پی بردند افزود: توریسم ابعاد مختلفی دارد لذا مهم‌ترین سرمایه توریسم و صنعت گردشگری، نیروی انسانی و آموزش آنها است.

محقق برجسته حوزه گردشگری اضافه کرد: ما علاوه بر سازماندهی زیرساخت‌های مهم برای ثبات و پایداری صنعت گردشگری کشور به شرایط بهره‌برداری از آن نیز نیاز داریم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

*ارسال 1200 مقاله به همایش ملی فرهنگ

در ادامه دبیر علمی نخستین همایش ملی فرهنگ، هویت شهری و گردشگری با اعلام ارسال یک هزار و 200 مقاله به این همایش گفت: 300 مقاله پذیرفته شدند که 60 اثر برای ارائه شفاهی، 120 مقاله به صورت پوستر و مابقی به صورت غیرحضوری فعال هستند.

حسین حاتمی‌نژاد افزود: کشورهایی همچون ایران که دارای اقتصاد وابسته به نفت هستند باید دیگر نقاط اقتصادزای خود را همچون صنعت گردشگری در جایگاه توجه خود قرار دهند زیرا ایران با چنین ظرفیت‌هایی در حوزه گردشگری همچنان رتبه 56 را در جهان به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار