مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اعلام اینکه برخی از اراضی موقوفه توسط شهرداری همدان تصرف شده است، بیان کرد: این حق و حقوق موقوفات باید توسط شهرداری ادا شود تا شهرداری مدیون موقوفات نشود.
کد خبر: ۳۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 20 May 2015

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از تصرف برخی از موقوفات توسط شهرداری همدان خبر داد و گفت: شهرداری همدان حق و حقوق موقوفات را پرداخت کند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حاجی زین العابدینی در صحن شورای اسلامی شهر همدان، اظهار داشت: قانون تکالیفی در زمینه رسیدگی و اداره امور موقوفات، رسیدگی و اداره امور بقاع متبرکه و فعالیت در زمینه قرآن را برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه نهاده است.

وی با اشاره به اینکه بسنده کردن به موقوفات و درآمد آنها نمیتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد، افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای ایجاد موقوفات جدید در دستور کار سازمان بوده و این اقدام در راستای وجود نیازهای جدید ایجاد شده است.

زین العابدینی با بیان اینکه موقوفات جدید شامل خوابگاه‌های دانشجویی، کمک به حوزه‌های علمیه، دارو و درمان و ایجاد مراکز علمی میشود، تصریح کرد: یکی از مهترین نیازهای جامعه ازدواج جوانان است که امیدواریم موقوفات جدید به این سمت حرکت کند، به طوری که امسال از 15 وقف جدید 7 مورد در زمینه ازدواج بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مقداری از مبلغ موقوفات برای ایجاد درآمد بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار میگیرد، تاکید کرد: کمک به توسعه و عمران استان و شهر همدان در اولویت سازمان اوقاف بوده و پروژه‌هایی نیز در این زمینه تعریف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه بقاع متبرکه استان از رونق خاصی برخورار شده است، عنوان کرد: تلاش بسیاری صورت گرفته تا برنامههای فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری را در بقاع متبرکه و امامزادگان استان همدان انجام دهیم تا سبب رونق آنها شود.

زین العابدینی با تاکید بر اینکه آمادگی داریم در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی اراضی وقفی وارد شویم، افزود: وقف به معنای توقف و ایستایی نیست و از شورای شهر می‌خواهیم اداره کل اوقاف استان همدان را در این زمینه یاری و کمک کند.

وی بیان کرد: با بخش خصوصی در حال مشارکت هستیم تا درمانگاهی در شهرک مدنی به صورت مشارکتی اجرایی شود و از شهرداری می‏خواهیم در این زمینه تخفیفات لازم را برای ساخت آن ارائه دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ‌درباره تصرف اراضی موقوفه در حاشیه شهر همدان توسط مردم نیز گفت: وقف قابلیت انتقال ندارد مگر اینکه در موارد نادر تبدیل به احسن شود، از این رو نمیتوان انتظار داشت موقوفات را با وجود تصرف کردن به مردم واگذار کرد بلکه آنها باید حقوق موقوفه را پرداخت کنند.

زین العابدینی با اعلام اینکه برخی از اراضی موقوفه توسط شهرداری همدان تصرف شده است، بیان کرد: این حق و حقوق موقوفات باید توسط شهرداری ادا شود تا شهرداری مدیون موقوفات نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اعلام اینکه 97 هزار نفر در آرامستان همدان به خاک سپرده شدهاند، گفت: آرامستان همدان تنها آرامستان در کشور است که قبرهای آن تک نرخی است و در حال حاضر نیز مشکلی در تامین قبر ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار