شهردار فریدونشهر:
تابناک: شهردار فریدونشهر گفت: به علت کمبود منابع تامین آب، به زودی فضای سبز فریدونشهر خشک می‌شود.
کد خبر: ۳۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 20 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ابراهیم گوگونانی ، اظهار کرد: فریدونشهر دارای 120 هکتار فضای سبز است که بعد از سلب امتیازهای آب شرب برای آبیاری فضای سبز توسط اداره آبفای شهرستان و نیز عدم تامین آب لازم از سایر منابع، به احتمال زیاد در سال جاری خشک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قانون، اجازه استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز را نمی‌دهد و چشمه‌های شهرستان نیز دارای مالکیت خصوصی و مورد استفاده کشاورزان است، ادامه داد: همچنین امکان حفر چاه به دلیل وضعیت جغرافیایی و زمین‌شناسی منطقه وجود ندارد.

شهردار فریدونشهر تصریح کرد: بارها برای تامین آب فضای سبز فریدونشهر از منابع مختلف اقدام کرده‌ایم که متاسفانه نتوانسته‌ایم قطره‌ای آب برای فضای سبز شهر تامین کنیم.

وی از پیشنهاد شهرداری فریدونشهر در قالب یک طرح جامع برای استفاده از آب چشمه لنگان در قسمت خروجی شهر خبر داد و گفت: آب منطقه‌ای با طرح شهرداری به علت عدم داشتن مجوز برداشت آب از حوضه زاینده‌رود، مخالفت می‌کند.

گوگونانی با اشاره به اینکه هزینه‌های آبیاری به صورت سیار برای شهر کم‌درآمد و کم‌برخوردار فریدونشهر بسیار زیاد است، عنوان کرد: شایسته فریدونشهر نیست که با بالاترین متوسط بارندگی در استان اصفهان، مشکل تامین آب داشته باشد.

وی تاکید کرد: از مسئولان مرتبط خواهشمندیم با توجه به مشکلات اجتماعی حاصل از کمبود آب در فریدونشهر، نسبت به کمک به شهرداری این شهر برای تامین آب فضای سبز مساعدت بیشتری کنند.

شهردار فریدونشهر اضافه کرد: شهرداری این شهر تمام تلاش خود را برای تامین آب لازم برای فضای سبز شهر می‌کند اما در صورت عدم توفیق، چاره‌ای جز قطع درختان خشک شده در آینده ندارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار