سال تحصيلي آینده باید زمینه ی تولید و ارائه ی لوازم التحرير بومي ايراني و هماهنگ با فرهنگ ملي اسلامي ايران را فراهم نماییم و این موضوع مي تواند كار بزرگ و اساسي براي فرهنگسازي جامعه باشد.
کد خبر: ۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷ 19 January 2015
به گزارش تابناک، به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، دكتر رسول زرگرپور،‌ استاندار اصفهان در يكصدمين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان، مقطع پيش دبستاني را يكي از مقاطع تحصيلي موثر در رشد و نمو ذهني دانش آموزان عنوان كرد و گفت: طبق تصميمات اتخاذ شده در خردادماه گذشته، نظارت در مقاطع پيش دبستاني به طور كامل به آموزش و پرورش واگذار شده است.

زرگرپور در ادامه تصريح كرد: در حال حاضر 45 هزار نفر دانش آموز تحت پوشش پيش دبستاني هاي آموزش و پرورش ، 30 هزار نفر تحت پوشش بهزيستي و 10 هزار نفر هم تحت پوشش ارگان هاي ديگر به آموزش مشغولند كه با توجه به متفاوت بودن متون درسي و آموزش معلمان و نامناسب بودن فضاي برخي از اين مراكز نظارت بر فعاليت هاي پيش دبستاني در نهادهاي ديگر نيز به طور كامل به آموزش و پرورش محول مي شود.

استاندار اصفهان با تاكيد براينكه برنامه عمل پيش دبستاني ها بطور كلي بايد براي همه مراكز پيش دبستاني مورد توجه قرار بگيرد، اظهار داشت: در اين جلسه، برنامه عملي و نظارتي كه بايد در پيش دبستاني هاي خارج از آموزش و پرورش اعمال شود، مورد تصويب قرار گرفت.

وي به اقدام جديد آموزش و پرورش پيرامون ساماندهي رسانه هاي فرهنگي اشاره كرد و گفت: ساماندهي كيف و لوازم التحرير دانش اموزان در اين مقوله قرار مي گيرد كه مي تواند در ايجاد فرهنگسازي مطلوب دانش آموزان تاثيرگذار باشد.

زرگرپور استفاده از لوازم التحرير ايراني اسلامي را در اين رسانه هاي فرهنگي مورد توجه قرار داد و يادآور شد: اين حركت به صورت خودجوش آغاز شده و در اين برنامه عناوين، آرم ها و اشكال خارجي و ناهنجار جاي خود را به آرم هايي مطابق با فرهنگ ايراني اسلامي خواهد داد.

مدير ارشد استان از تشكيل كارگروهي در خصوص ساماندهي رسانه هاي فرهنگي در استانداري خبر داد و افزود: اين كارگروه طي مدت محدودي اين رسانه ي فرهنگي را ساماندهي خواهد كرد.

وي اضافه كرد: با همكاري بخش خصوصي كه توليد كننده اين لوازم هستند اميدواريم كه در سال آينده و در شروع سال تحصيلي بتوانيم لوازم التحرير بومي ايراني و هماهنگ با فرهنگ ملي اسلامي ايران به دانش آموزان ارائه نماييم كه مي تواندكار بزرگ و اساسي براي فرهنگسازي جامعه باشد.

استاندار اصفهان به بزرگداشت هفته معلم در سال آينده اشاره كرد و گفت: بر اساس بخشنامه اي كه از طرف وزارت آموزش و پرورش ارسال شده ؛ شوراي آموزش و پرورش استان به عنوان ستاد بزرگداشت روز معلم انتخاب شده است.

زرگرپور افزود: اين ستاد وظيفه انتخاب معلم نمونه را بر عهده داد و با برنامه ريزي ها و پيش بيني هاي كه صورت خواهد گرفت، بيش از 1020 معلم منطقه اي ،50 معلم استاني و 5 معلم ملي براي اداي تكريم و احترام به آنان برگزيده خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار