معاون شهردار شیراز بر لزوم استفاده از ظرفیت حضور اعضای کنوانسیون جهانی گردشگری در شیراز تاکید کرد.
کد خبر: ۳۷۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 04 February 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه: احمد همتی با تاکید بر لزوم استفاده از حضور اعضای کنوانسیون جهانی گردشگری در شیراز، گفت: کنوانسیون جهانی گردشگری هردو سال یک کشور را انتخاب و راهنمایان گردشگری جهان برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری در دنیا به آن کشور سفر می‌کنند.
وی افزود: دشمن درتلاش است تا با اجرای پروژه ایران هراسی مانع از سفرگردشگران به کشور شود اما این درحالی است که اسناد موجود در فضای مجازی ونشریات اروپایی عکس این نظریه را مطرح می کند.
همتی تصریح کرد: بسیاری از گردشگران پس از سفر به ایران به میهمان نوازی، مهربانی، پیشرفت، آداب ورسوم، وجودآثارمتعدد تاریخی، مذهبی وگردشگری این سرزمین کهن اعتراف کرده ومنکر تمامی اظهارنظرهای مطرح شده توسط دولت های غربی می شوند.
وی سفر هزاران گردشگرخارجی در طول سال به استان فارس را گواه وجود ظرفیت های متعدد دراین حوزه دانست و افزود: سهم عمده صنعت گردشگری در درآمدزایی و توسعه استان فارس بسیارمهم است وبایدهمواره موردتوجه قرارگیرد.
او گفت: در سال 2017 با رایزنی‌های انجام شده توسط انجمن راهنمایان گردشگری ایران با وجود اینکه چندین کشور دیگر کاندیدای میزبانی از اعضای کنوانسیون جهانی گردشگری بودند اما ایران برای این سفر انتخاب شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، حضور اعضای کنوانسیون جهانی گردشگری و راهنمایان گردشگری جهان در شیراز را ظرفیتی ارزشمند ارزیابی و خاطرنشان کرد: این ظرفیت باید به خوبی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
همتی با اشاره به اینکه آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری ایران، هدف اصلی این سفر بوده است تصریح کرد: نزدیک به 300 نفر از راهنمایان گردشگری از 45 کشور دنیا به تهران آمدند.
وی به سفر 7 نفر از اعضای این کنوانسیون به شهرهای همدان، قزوین و زنجان اشاره و بیان کرد: شیراز نخستین مقصد آنها با حضور تمامی اعضای کنوانسیون جهانی گردشگری بود.
معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه اعضای کنوانسیون گردشگری جهان روز 13 بهمن ماه وارد شیراز شدند عنوان کرد: تمامی ادارات و نهادهای استان با همکاری و همبستگی، به اجرای برنامه‌های مختلف به منظور معرفی شیراز به آنها پرداختند.
به گفته همتی جامعه هتلداران کشور وفارس، انجمن راهنمایان تور ایران و فارس، اتاق بازرگانی، شهرداری شیراز، میراث فرهنگی فارس، معاونت گردشگری استانداری فارس، مجموعه وغیره در برنامه‌های مربوط به حضور اعضای کنوانسیون در شیراز همکاری کردند.
وی با بیان اینکه در طول دو روز اقامت راهنمایان گردشگری جهان در شیراز برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شد اظهار کرد: اهدای گل در فرودگاه و آئین استقبال همراه با اجرای نقاره شبیه به نقاره‌زنی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران، نشان کنوانسیون جهانی گردشگری و پرچم میراث فرهنگی ایران درجنب ارگ کریمخانی، رونمایی از المان گذر زندیه به نام راهنمایان گردشگری از جمله برنامه‌هایی بود که در بدو ورود این گروه به شیراز اجرا شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به بازدید اعضای کنوانسیون جهانی گردشگری از ارگ کریمخانی، گفت: با وجود هوای بارانی شیراز اما این گروه از بازدید خود از ارگ کریمخانی، مسجد وکیل و مجموعه زندیه و دیگر اماکن تاریخی شیرازمنصرف نشدند.
معاون شهردار شیراز همچنین به بازدید اعضای کنوانسیون جهانی گردشگری ازمجموعه حافظیه اشاره کرد و افزود: گروه دف‌نوازی در مجموعه فرهنگی حافظیه به اجرای موسیقی سنتی پرداختند وبا توجه به اینکه زمان حضورآنان در شیراز بسیار اندک بود نمایشگاه آثار تاریخی و مذهبی شیراز نیز در هتل بزرگ شیراز برپا شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه حضور در شهرهای یزد و اصفهان نیز در برنامه سفر به ایران اعضای کنوانسیون جهانی گردشگری قرار دارد عنوان کرد: معمولا هر گردشگر خارجی که به ایران سفر می‌کند برای دیدن چندین شهر برنامه‌ریزی دارد که شیراز از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مقاصد گردشگری آنها است زیرا بیشترین آثار تاریخی ثبت شده کشور در این شهر قرار دارد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه اعضای کنوانسیون جهانی گردشگری بتوانند سفیران خوبی برای معرفی شیراز به دنیا باشند بیان کرد: باید چهره ایران اسلامی آنطور که هست به دنیا معرفی شود نه آنچنان که رسانه‌های بیگانه ومعاند به مردم دنیا معرفی می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار