شیروانیان مطرح کرد:
تابناک: مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با اشاره به برخی اتفاقات در مراسم تشییع شهدای اصفهان در هفته گذشته گفت: شهدا عامل وحدت در کشور هستند و مراسم آنها نباید سیاست زده شود.
کد خبر: ۳۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 20 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مجتبی شیروانیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به حضور پررنگ مردم استان اصفهان در دو عملیات بزرگ فتح‌المبین و بیت‌المقدس اظهار داشت: هر دوی این عملیات در فصل بهار اتفاق افتاده و موفقیت‌های بزرگی را برای کشور به همراه داشته است.

وی با اشاره به حضور ۲ هزار و ۱۰۶ رزمنده از استان اصفهان در دو عملیات بزرگ فتح‌المبین و بیت‌المقدس افزود: در کنار این تعداد رزمنده ۱۷ سردار شهید و همچنین طلبه‌ها و جامعه روحانیت نیز فعالیت‌های قابل توجهی را داشتند.

مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در ادامه با اشاره به محاصره ۵۰۰ روزه خرمشهر توسط نیروهای دشمن و استفاده از تجهیزات خاص در این محاصره بیان داشت: محاصره خرمشهر به گونه‌ای طراحی شده بود که صدام گفته بود اگر ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند کلید بصره را به آنها خواهیم داد که البته به این وعده نیز عمل نکرد.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر از ۱۰ اردیبهشت آغاز و در نهایت ۳ خرداد به پیروزی انجامید، ادامه داد: طی این عملیات برخی رزمندگان مسیر ۱۸ کیلومتری را پیاده روی کردند.

برخی از کشورهای حمایت کننده عراق در ۸ سال دفاع مقدس عضو گروه ۱+۵ هستند

شیروانیان با تاکید بر اینکه برخی از کشورهای حمایت کننده عراق در ۸ سال دفاع مقدس در حال حاضر عضو گروه ۱+۵ هستند، اظهار داشت: برخی از این کشورها در حوزه ارسال تجهیزات، برخی با ارسال دلار و برخی دیگر که توان مالی نداشتند با ارسال نیرو به عراق کمک می کردند.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای دنیا پس از آزادسازی خرمشهر رویکرد دیگری نسبت به کشور ایران پیدا کردند، افزود: ار این رو ضروری است که برگزاری گرامیداشت ۳ خرداد هر سال با شکوه‌تر و پر افتخار تر از سال قبل برگزار شود.

مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر محتوای عملیات بیت‌المقدس آماده شده است، ادامه داد: محتوای این عملیات قابل ارایه به تمام مراکز است و در صورت اعلام نیاز ارایه خواهد شد.

وی رونمایی از کتاب، دیدار با جانباران و خانواده شهدا و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در سراسر استان را نیز از دیگر برنامه‌ها بزرگداشت ۳ خرداد اعلام کرد و افزود: شب شعر خاطره‌های عملیات بیت‌المقدس و آزاد سازی خرنشهر نیز در خانه هنرمندان اصفهان برگزار خواهد شد.

اجرای رزمایش عملی بزرگ در منطقه نصرآباد همزمان با ۳ خرداد

شیروانیان با اشاره به اجرای رزمایش عملی بزرگ در منطقه نصرآباد همزمان با ۳ خرداد ماه نیز بیان داشت: این مراسم به منظور ارتقای آمادگی رزمی یگان‌های ارتش استان و با همکاری تیپ ۳۷ زرهی شیراز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه‌های مشابهی که در مرکز استان برگزار می‌شود در شهرستان‌های دیگر استان نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به اینکه ۳۰ عنوان ویژه برنامه به مناسبت بزرگداشت ۳ خرداد برگزار خواهد شد، ادامه داد: البته باید یادآور شوم که شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران نیازی به برگزاری این برنامه‌ها ندارند و در اصل ما برای ادای دین نسبت به برگزاری این برنامه‌ها اقدام می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی اتفاقات رخ داده در مراسم تشییع شهدای اصفهان در هفته گذشته نیز گفت: شهدا خود عامل وحدت و یکپارچگی در کشور هستند و مراسم تشییع آنها نباید سیاست زده شود و هرگونه شعار باید در راستای اهداف انقلاب و شهدا باشد.

شیروانیان با بیان اینکه در مراسم تشییع پیکر شهدا مجری برگزاری مراسم باید مسئولیت اتفاقات رخ داده را بر عهده بگیرد، ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مجری برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر ۵ شهید در هفته گذشته بود و این نهاد باید پاسخگوی اتفاقات رخ داده باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار