با طرحی که انجمن داروسازان استان کرمانشاه کلید زده است،‌ انتظار می رود شهروندان بزودی شاهد یک تحول کیفی در داروخانه های استان باشند و خدمات و مشاوره‌های دارویی علمی تر و کاربردی تری را دریافت کنند.
کد خبر: ۳۷۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 05 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،‌ انجمن داروسازان استان کرمانشاه از هشتم بهمن 'سومین دوره آموزش نیروهای داروخانه ها' با هدف توانمند سازی آنها را آغاز کرده است.
آنچنان که شهرام افضلی، رییس انجمن داروسازان استان کرمانشاه به خبرنگار ایرنا گفت: این دوره با هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و در راستای طرح ارتقای کیفی خدمات ارایه شده در داروخانه ها برگزار می شود.
به گفته او، متاسفانه تاکنون هیچ گونه آموزش و شرطی برای جذب نیروهای داروخانه توسط مراجع مرتبط مد نظر نبوده که این یک آسیب برای کیفیت خدمات داروخانه ها محسوب می شود.
افضلی معتقد است که 'ارایه خدمات مطلوب، علمی و کاربردی در داروخانه ها نیاز به آماده نمودن بسترهای جدید نرم افزاری و سخت افزاری متناسب با نیازهای روز دارد که از آن جمله می توان به تعریف جدید خدمات قابل ارایه در داروخانه ها، تنوع خدمات، نیروهای آموزش دیده و تغییر نگرش مردم به داروخانه ها مبنی بر مکانی برای فروش دارو اشاره کرد.'
رییس انجمن داروسازان استان کرمانشاه همچنین بر ضرورت تغییر مقررات قدیمی و تصویب قوانینی برای افزایش اختیارات داروسازان تاکید و اظهار کرد که با این کار زمینه مسئولیت پذیری، ارایه خدمات مشاوره ای و حفظ ارتباط با بیماران از ابتدای شروع مصرف دارو تا اتمام آن و رفع هرگونه مشکل در این دوره زمانی مهیا می شود.
معرفی انواع اشکال دارویی و تعاریف دقیق آنها، اخلاق حرفه ای در داروخانه با شرح پیشینه آن،‌ تعاریف عمومی در حوزه دارو، عوارض دارویی، حساسیت دارویی و اهمیت مصرف داروها در دوران بارداری، شیردهی و کودکان و سالمندان از جمله محورهای آموزشی در سومین دوره آموزشی طرح توانمند سازی نیروهای داروخانه های استان کرمانشاه است.
این دوره طی 10 جلسه (هر جمعه 2 جلسه) با شرکت 80 نفر در سالن اجتماعات بیمارستان حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است.

** کسب مجوز انجمن داروسازان، شرط ورود به داروخانه
حسین رضاپور، مدیر نظارت بر امور دارو و مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم از برگزاری این کلاس های آموزشی استقبال کرد و گفت: معاونت غذا و دارو در نظر دارد در آینده ای نزدیک از بکارگیری افرادی که موفق به گذراندن دوره های آموزشی انجمن داروسازان نشده اند، جلوگیری کند.
به گفته او،‌ از نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فقط مجوز صادر شده از طرف انجمن داروسازان برای کار در داروخانه ها معتبر است.
نادر منصفی، رییس بیمارستان حضرت معصومه (س) هم بر این باور است که برگزاری دوره های آموزشی انجمن داروسازان باعث بالارفتن کیفیت خدمات داروخانه ها می شود.
او افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان دومین نهاد درمانی کشور که بیش از نیمی از جمعیت را زیر پوشش دارد،‌ از هر گونه فعالیتی که کیفیت خدمات درمانی را ارتقا دهد حمایت و استقبال می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار