رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از ارسال ۱۳۰ پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) به کربلای معلی خبر داد و با اشاره به اینکه این پرچم ها در شیراز دوخته شده است، گفت: پس از متبرک شدن این پرچم ها به استان بازگردانده می شود.
کد خبر: ۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۳ 09 February 2015

به گزارش شبستان؛جابر مهدیار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس امروز (19بهمن) در حاشیه مراسم برش و دوخت 130 پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) که در حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین (ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آنچه مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) به ما آموخت بر اساس اندیشه عاشورا است، گفت: تعداد 130 پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) را آماده شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم و خیاطان به صورت یک دل وارد شدند و این کار را به دست گرفتند، افزود: این 130 پرچم در طرحی به عنوان کاروان «از حرم تا حرم» روز جمعه آینده به کربلا معلی منتقل می شود.

 

مهدیار با اشاره به اینکه این پرچم ها با حضور زائران متبرک می شوند، اظهار داشت: با هماهنگی که با تولیت آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انجام شد این پرچم ها در حرم امام حسین (ع) نصب می شود و سپس پرچم ها با کاروان به سمت استان فارس برگردانده می شود.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به اینکه پس از آن تمام شهرستان ها و بخش های استان فارس از فیض حضور پرچمهای حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) بهره مند می شوند، تاکید کرد: مردم نیز در تمام مراسم های خود از وجود این پرچم ها استفاده می کنند.

 

وی با یادآوری این مطلب که در فارس کارهای هنری خوبی برای حرم های مطهر در عتبات عالیات صورت می گیرد، تاکید کرد: این کارهای هنری امروز زبانزد همه کشور است چرا که فارس با ساخت ضریح، درب های طلا، مفروش کردن، گلباران و ساخت حرم ها قدم های موثری برای بازسازی برداشته شد.

 

مهدیار اصل برنامه بازسازی را تحول در دل ها عنوان کرد و یادآور شد: امروزطرح دوخت 130 پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) با نیت تحول در دل ها اجرایی کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نقش بازسازی و توسعه حرم ها را دارد، افزود: نقش اصلی و فرهنگی و معنوی آن، ایجاد تحول در دل ها و ایجاد ارتباط با حضرت امام حسین (ع) و ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه 500 نفر در اجرای این برنامه نقش داشتند، افزود: 24 بهمن ماه عازم صورت می گیرد و پس از یک هفته حضور در کربلا، ضمن بازگشت کاروان و پرچم ها برنامه ریزی برای توزیع بین شهرستان ها و بخش ها صورت می گیرد و هر پرچم با مراسم خاصی وارد شهرستان ها می شود و دردهه فاطمیه همگان استفاده می کنند.

 

بر اساس این گزارش در ادامه، ناهید شمس، مسئول امور خواهران ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس نیز گفت: اگر روز عاشورا خانم ها نبودند که حضرت زینب (س) را همراهی کنند امروز با دوخت این چرپم ها و برافراشتن پرچم «یاحسین» زمینه همراهی با حضرت زینب و زهرا (س) اعلام می کنند.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار