مدیرکل دامپزشکی ایلام از وجود ظرفیت بسیار بالای صادرات گوشت مرغ این استان به کشور عراق خبر داد و درعین حال گفت: هم اکنون حضور ایلام دراین بازار بسیار نازل و کم است.
کد خبر: ۳۷۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 05 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ وهاب پیرانی روز یکشنبه  اظهار کرد: سال گذشته بیش از 13 هزار تن گوشت مرغ به کشور عراق صادر شد که سهم استان ایلام تنها 500 تن بود .
 
وی افزود: بیش از 60 درصد این میزان صادرات مربوط به استان های واقع در مرکز کشور بود که از طریق استان ایلام و مرز مهران به عراق صادر شد که با توجه به بعد مسافتی و کرایه حمل بدون شک هزینه زیادی برای آنان دارد.
 
وی ادامه داد: ما می توانیم از مزیت نزدیکی با کشور عراق و اینکه هزینه آنچنانی متحمل نشویم با توجه به مازاد گوشت مرغ تولیدی در استان استفاده کنیم و رقم قابل توجهی از این صادرات را در اختیار بگیریم.
 
پیرانی گفت: طبق دستور العمل صادر شده با راه اندازی کشتارگاه های صنعتی دارای نشان و پروانه بهداشتی که کد مخصوص صادرات را دریافت کنند، این امر محقق می شود.
 
وی افزود: سالانه نزدیک به 55 هزار تن گوشت مرغ در استان ایلام تولید می شود که بر اساس بررسی ها بخشی زیادی از آن به مناطق همسایه از قبیل خوزستان و کرمانشاه صادر می شود.
 
وی بیان کرد: استان ایلام اکنون از توانایی صادرات انواع محصولات دامی و باغی به ویژه در بخش گوشت مرغ و صیفی به کشور عراق برخوردار است که با ایجاد کشتارگاه طیور در ایلام و بسته بندی استاندارد گوشت مرغ تاثیر مهمی در صادرات آن به عراق و به دست گرفتن بازار این کشور دارد.
 
به گزارش ایرنا، 370 واحد مرغداری تاکنون در استان ایلام مجوز فعالیت دریافت کرده اند که سالانه شش میلیون و 500 هزار قطعه مرغ گوشتی تولید می کنند.
 
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری مرکز ایلام به دلیل کوتاهی مسافت و امنیت یکی از کانون های پر تردد کشور بشمار می رود و روزانه بیش از یک هزار کامیون اقلام مختلف به کشور عراق صادر می شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار