رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: میزان خسارت وارد شده به اراضی دیم این استان در نتیجه بارش بسیار کم در فصل پاییز افزون بر ۳۰ درصد است.
کد خبر: ۳۷۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 07 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سید محمدتراب میری اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی در سال های اخیر استفاده از کشت های جایگزین که آب کمتری مصرف می کنند از اولویت های این سازمان است.

وی ادامه داد: در این راستا توسعه کشت گلخانه ای در دستور کار است و ۱۰ هکتار از اراضی بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریالی از صندوق توسعه ملی برای کشت این محصولات اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد:  سال گذشته با توجه به بارش های بسیار خوب افزون بر ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که ۲۶۵ هزار تن به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد که در سال های اخیر کم نظیر بوده است.

میری توسعه کشت محصولاتی همچون پسته، انگور و زیتون را با توجه به ارزش افزوده و قابل کشت بودن در استان از برنامه های پیش روی سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد.

وی افزود: یکی از نیازهای استان کمبود کشتارگاه است که بدین منظور در شهرستان های آبدانان و سیروان احداث دو کشتارگاه در جریان است که کشتارگاه آبدانان هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است./م
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار