نخستین کارخانه تولید شکر دارویی ایران به زودی در استان خوزستان افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۷۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 07 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛ مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی گفت:  عملیات اجرایی طرح شکر دارویی در شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی از سال 93 آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اسفندماه امسال این کارخانه با ظرفیت 15 هزار تن شکر دارویی در سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمود قدرتی  افزود:  شکر دارویی، ساکارز کاملاً خالص و بهداشتی است که اولین کارخانه تولید آن در ایران در محدوده شرکت کشت و صنعت نیشکر فارابی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی می باشد.

وی اضافه کرد: شکر دارویی این کارخانه مطابق با استانداردهای دارویی بین‌المللی از جمله BP، USP و IP تولید و بسته‌بندی می‌شود و  در دنیا شرکت‌های محدودی در اروپا، آمریکا، چین و برزیل شکر دارویی تولید می‌کنند که ایران نیز با به بهره‌ برداری رساندن آن جزء کشورهای تولید کننده این محصول قرار می‌گیرد.

 مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی بیان کرد: در گذشته شکر دارویی از کشورهای اروپایی وارد می‌شد ، ولی به دلیل محدودیت واردات کالا از خارج کشور و عدم دسترسی به این نوع شکر در داخل کشور، با توجه به حساسیت و اهمیت حفظ سلامت جامعه طرح اجرای تولید شکر دارویی ضروری بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از طرح تولیدی شکر دارویی تامین مصرف داخل به میزان 12 هزار و 500 تن در سال است که علاوه بر اشتغال‌زایی با توجه به اینکه ماده اولیه این محصول منتج از بخش کشاورزی است  که می‌توان ارزش افزوده قابل توجهی را نیز ایجاد کند. 

منبع: تابناک
برچسب ها: محمود قدرتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار