کتاب جامعه شناسی و مبانی بهداشت سالمندی توسط عضو هیات علمی گروه پرستاری دانشگاه آزاد واحد بندرگز از توابع استان گلستان تالیف و روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۳۷۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 07 February 2017
محسن تجری معاون آموزشی و پژوهشی واحد بندرگز روز سه شنبه به ایرنا اعلام کرد که این کتاب توسط علی صدراللهی عضو هیات علمی و مدیر گروه پرستاری این دانشگاه در 42 فصل و 653 صفحه تالیف و از سوی نشر جامعه نگر در 5000 نسخه چاپ و منتشر شده است.

وی افزود: در این کتاب موضوعاتی شامل 'جمعیت شناسی سالمندی ،جایگاه اجتماعی ،امید به زندگی ،شادکامی و سالمند ،مشارکت اجتماعی ،اوقات فراغت ،تنهایی سالمندی ،توانمند سازی و کیفیت زندگی ،عوامل موثر در سلامت سالمندی ،برنامه ریزی ومدیریت خدمات بهداشت سالمندی' نگاشته شده است.

** پذیرش مقاله دانشجوی بندرگزی در کنفرانس اروپایی روانپزشکی 

نصیر عبدی رئیس اداره پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد بندرگز گفت: مقاله 'فاطمه زهرا مجریان' دانشجوی این واحد با موضوع رابطه بین پرخاشگری و خصومت با تاب آوری در دانشجویان دانشگاه در بیست و پنجمین کنفرانس اروپایی روانپزشکی شهر فلورانس کشور ایتالیا بصورت پوستر پذیرفته شد.

در بخشی از این مقاله آمده است: تاب آوری یکی از مولفه های مهم سلامت روانی است و پرخاشگری رفتار منفی بوده که سلامت انسان ها را تهدید می کند، بنابراین هدف این پژوهش بررسی رابطه پرخاشگری و خصومت با شادکامی در دانشجویان دانشگاه است.

نویسنده مقاله افزوده است که روش این پژوهش از نوع همبستگی می باشد، تعداد 155 دانشجو با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به پرسشنامه های پرخاشگری وخصومت 'باس و پری' و پرسشنامه 'تاب اوری کورنور و دیویدسون' پاسخ دادند.

به گفته وی؛ داده ها بوسیله فرمول همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج نشان داد که بین پرخاشگری و خصومت با شادکامی رابطه منفی معنادار وجود دارد؛ به این معنی که هر چقدر نمره پرخاشگری و خصومت بالا می رود میزان تاب آوری افراد کاهش دارد و توصیه می شود با آموزش برنامه های خاص و افزایش مهارت ها میزان تاب آوری در افراد افزایش داده شود تا از میزان پرخاشگری و خصومت آنها کاسته شود.

فاطمه زهرا مجریان دانشجوی مقطع کارشناسی روانشناسی واحد بندرگز است و این مقاله را با همکاری دو دانشجوی دیگر این دانشگاه به نامهای زکیه همدانی و مریم علیزاده به رشته تحریر در آورده است.

بندرگز در غرب استان گلستان واقع است، دانشگاه آزاد این شهرستان با 25 رشته در مقطع کارشناسی و 35 رشته در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و با 1900دانشجو در حال فعالیت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار