رئیس شورای اسلامی استان قم:
رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: قم در حال تبدیل شدن به شهری آلوده است، درحالیکه در گذشته قم در وضعیت آب و هوایی سالم قرار داشته و در سالهای اخیر و با اقداماتی چون توزیع بنزین یورو ۴ دچار این مهم شده است.
کد خبر: ۳۷۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳ 08 February 2017
به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری در نشست صمیمی با نخبگان و نهادهای مدنی حامی محیط زیست استان قم که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، با اشاره به مسائل و مشکلات زیست محیطی استان قم، اظهار داشت: در شورای اسلامی شهر قم وشورای استان کمیته محیط زیست تشکیل شده تا به بهبود وضعیت محیط زیستی بپردازد.

وی بابیان اینکه برخی مسائل زیست‌محیطی نیازمند تصمیم‌گیری‌های کلان در کشور است، افزود: در صورت تحقق این تصمیمات، فعالیت ما نیز در استان ارتقا می‌یابد درحالی‌که در غیر این صورت محدود است.

بختیاری با تاکید بر اینکه تحقق مدیریت یکپارچه شهری لازمه ایجاد پایداری در محیط  شهری است، تصریح کرد: امیدواریم این بحث مورد توجه ویژه قرار گیرد، برنامه ششم نیز فرصت خوبی برای تحقق این مهم بود که متاسفانه برخلاف برنامه‌های گذشته به این مساله بی توجهی شد.

وی با بیان اینکه مسائل مدیریتی شهر بسیار گسترده است، ادامه داد: باید مدیریت شهری در قم محقق شود و در برنامه‌های سالیانه نیز به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی استان قم با اشاره به اینکه ایجاد کمربند فضای سبز در قم مغفول مانده است، عنوان کرد: این موضوع در کلان شهرها باید موردتوجه ویژه قرار گیرد، تا از توسعه بی رویه شهرها جلوگیری شود.

وی وضعیت آلودگی قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: قم در حال تبدیل شدن به شهری آلوده است، درحالیکه در گذشته قم در وضعیت آب و هوایی سالم قرار داشته و در سالهای اخیر و با اقداماتی چون توزیع بنزین یورو 4 دچار این مهم شده است.

بختیاری خواستار پیگیری بحث پایش محیط زیست استان شد و گفت: مواردی چون تأسیس نیروگاه حرارتی که آلودگی و گرما را برای استان به همراه داشته است نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار