مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست سقف بودجه پیشنهادی برای ترمیم حقوق بازنشستگان را افزایش دهند.
کد خبر: ۳۷۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 11 February 2017
به گزارش تابناک مازندران، محمود اسلامیان در حاشیه مراسم واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان دولت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، با بیان اینکه در بودجه امسال 1000 میلیارد تومان بابت افزایش حقوق بازنشستگان دولت در سال 96 پیشنهاد شده است این میزان را کافی ندانست و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست برای افزایش قدرت خرید این افراد، سقف بودجه پیشنهادی را به میزان قابل قبولی افزایش دهند.
وی متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان تحت پوشش این صندوق را یک میلیون و 450 هزار تومان دانست و گفت : با این حال درصورت تصویب بودجه 1000 میلیارد تومانی تلاش خواهیم کرد بیشترین افزایش حقوق را برای بازنشستگانی که حقوق حداقلی دریافت می کنند اختصاص دهیم.  
 
وی تعداد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری را یک میلیون و 290 هزار نفر برشمرد و در ادامه از دولت و مجلس شورای اسلامی به خاطر اختصاص ردیف بودجه مشخص در برنامه ششم توسعه برای ترمیم حقوق بازنشستگان تشکر کرد.
اسلامیان با بیان اینکه قدرت خرید بازنشستگان به خاطر اتخاذ سیاست های غلط در یک دوره 8 ساله تا 67 و 7 دهم درصد کاهش یافته است مجموع خسارات وارد شده به بازنشستگان را 35 هزار میلیارد تومان دانست و گفت : هرچند دولت در سه سال اخیر نتوانسته قدرت خرید بازنشستگان را در حد مطلوب افزایش دهد اما انچه اهمیت دارد اینکه با کاهش نرخ تورم و افزایش حقوق بازنشستگان تلاش کرده است مانع وارد امدن خسارت بیشتر به این گروه از جمعیت کشور شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار