بسته آخر هفته
تعطیلات آخر هفته ممکن است برای بسیاری از ما تنها یکی دو روز دلگیر و خسته‌کننده به نظر برسند. اغلب ما، کل هفته مشغول انجام کارها یا فعالیت‌های روزمره‌مان هستیم و آخر هفته در واقع باید زمانی برای بازیابی قوا و شروع پرانرژی کار در روزهای پیش رو باشد.از این هفته در نظر داریم بسته ای را تحت عنوان "آخر هفته" ارائه کنیم و در ان به بررسی اتفاقات تفریحی آخر هفته بپردازیم.
کد خبر: ۳۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 21 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تعطیلات آخر هفته ممکن است برای بسیاری از ما تنها یکی دو روز دلگیر و خسته‌کننده به نظر برسند. اغلب ما، کل هفته مشغول انجام کارها یا فعالیت‌های روزمره‌مان هستیم و آخر هفته در واقع باید زمانی برای بازیابی قوا و شروع پرانرژی کار در روزهای پیش رو باشد.از این هفته در نظر داریم بسته ای را تحت عنوان "آخر هفته" ارائه کنیم و در ان به بررسی اتفاقات تفریحی آخر هفته بپردازیم.

*****
اجرای کنسرت "نوای آشنا" در هنرسرای خورشید
*****
کنسرت گروه موسیقی بهار با عنوان "نوای آشنا " در هنرسرای خورشید برگزار می‌شود.
سرپرست گروه موسیقی بهار در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: سالروز وفات استاد جلیل شهناز، استاد مسلم تار ایران در خردادماه است و گروه موسیقی بهار همه ساله در این ماه به بهانه تجدید عهدی با این بزرگ مرد عرصه موسیقی و اظهار ارادتی به وی به اجرای ویژه برنامه می‌پردازد.
سعید مزدک افزود: این اجرا در بخش نخست خود به دونوازی تار و تنبک به نوازندگی محمدجعفر قاضی عسگر و من اختصاص دارد.
این نوازنده تار ادامه داد: همچنین در دومین بخش، اجرایی با دونوازی تار و تنبک و همراهی فریدون فراهانی به عنوان خواننده گروه در دستگاه موسیقایی نوا خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: گروه موسیقی بهار در سالهای گذشته هم جهت اظهار ارادت به استاد مرحوم حسن کسایی و استاد مرحوم جلیل شهناز اجراهای متفاوتی را برگزار نموده است.
گفتنی است؛ این کنسرت روز ۳ خردادماه از ساعت ۸:۴۵ در هنرسرای خورشید واقع در پل چمران، جنب شهرداری منطقه ۷ اصفهان پذیرای علاقمندان و هنردوستان خواهد بود.

*****
جُنگ خانوادگی ویژه اعیاد شعبانیه در پارک جنگلی ناژوان
*****


جُنگ خانوادگی ویژه اعیاد شعبانیه در پارک جنگلی ناژوان برگزار می‌شود.
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، مدیر مجموعه فرهنگی تفریحی ناژوان ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: اعیاد شعبانیه در فرهنگ دینی ما شیعیان به عنوان ایام عید و شادی محسوب می‌شوند.
رشیدی افزود: به همین جهت نیز مجموعه پارک جنگلی ناژوان ویژه برنامه‌هایی را متناسب با این ایام برای عموم شهروندان تدارک دیده است.
وی ادامه داد: ‏ برنامه جُنگ خانوادگی که با محتوایی شاد و نشاط آور تهیه شده، از یکم خرداد ماه تا پایان خردادماه جمعه هر هفته به مناسبت‌های مختلف با رویکردی متفاوت از جشن‌های ‏دیگر برگزار می‌شود.‏
وی خاطرنشان کرد: این هفته به مناسبت میلاد امام حسین(ع) برنامه جشن خانوادگی با دکوری متفاوت برگرفته از ‏حدیث کشتی نجات، که راه و سیره امام حسین(ع) را به یک کشتی نجات برای همه مردم توصیف کرده ساخته شده و با فضاسازی متفاوت به گونه‌ای قابل توجه طراحی شده است.‏
وی بیان کرد: بهره گیری از موسیقی سنتی و آئینی، حضور هنرمندان کشوری، شعبده بازی، تقلید صدا و ... از جمله ‏برنامه‌های این جُنگ بوده که در محل گردهمایی پارک جنگلی ناژوان برگزار می‌شود.
‏ علاقمندان به منظور شرکت در این برنامه می‌توانند روز جعمه یکم خردادماه بعد از نماز مغرب و ‏عشاء به محل پارک ناژوان مراجعه کنند.‏

*****
بررسی "سبک زندگی نوجوانان و بازیهای رایانه ای" در کافه نقد
*****
سومین نشست برنامه کافه نقد با محوریت "سبک زندگی نوجوانان و بازیهای رایانه ای" از سوی فرهنگسرای رسانه، وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان‏ برگزار ‏می‌شود.
مدیر ‏‎ فرهنگسرای رسانه در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: چندین سال است که بازیهای رسانه‌ای جایگاه مهم و قابل توجهی در میان کودکان و نوجوانان پیدا کرده و میزان تاثیرگذاری قابل توجهی نیز بر ذهن و اندیشه آنها دارد.
شریفی فر افزود: به جهت اهمیت این موضوع نیز ، سومین نشست از سلسله نشست‌های کافه نقد را به بررسی این مسئله اختصاص داده‌ایم تا بانگاهی آسیب شناسانه به بررسی آن بپردازیم.
وی خاطرنشان کرد: این نشست با حضور و سخنرانی "مهدی حق وردی"، کارشناس بازیهای رایانه‌ای برگزار می‌شود.
وی همچنین یادآور شد: تاکنون دو نشست از سلسله نشست‌های کافه نقد با موضوعات بررسی و نقد فیلمهای مطرح "تیرانداز آمریکایی" و "لوسی" برگزار شده است و اینک سومین نشست آن برگزار خواهد شد.
عموم علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این نشست، روز یکشنبه سوم ‏خردادماه ساعت ۱۷ بعدازظهر به محل کتابخانه مرکزی واقع در ‏خیابان ‏باغ گلدسته، طبقه منفی ۲، سالن آموزش مراجعه نمایند.
*****
طنین دلنواز ارکستر ملی اصفهان در جوار عالی قاپو
*****
 ارکستر ملی موسیقی اصفهان در جوار عالی قاپو می نوازند.
سرپرست ارکستر ملی موسیقی اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: ارکستر ملی موسیقی اصفهان با تعداد کثیری از نوازندگان حرفه‌ای و ترکیبی از سازهای ایرانی و سمفونیک شکل یافته است. 
علیرضا عارف مهر افزود: این اجرا شامل برخی از قطعات فیلم‌ و سریال های مشهور همچون هزاردستان و سربه داران است.
وی ادامه داد: همچنین بخشی از این اجرا به تک نوازی گیتار و بخشی دیگر به اجرا قطعات باکلام همراه با خوانندگی " فریدون فراهانی " از خوانندگان شناخته شده آواز سنتی ایرانی اختصاص دارد. 
عارف مهر که خود تنظیم قطعات این اجرا را بر عهده دارد افزود: از ویژگی‌های قابل توجه این اجرا، برگزاری آن در فضای باز است که در باغی که متعلق به کاخ عالی قاپو و تحت نظارت دانشگاه هنر اصفهان است برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: رهبری این گروه نیز توسط مرتضی شفیعی انجام می‌شود.
شایان ذکر است؛ ارکستر ملی موسیقی اصفهان دومین ارکستر ملی موسیقی در کشور بعد از ارکستر ملی موسیقی تهران است که در حدی وسیع و تخصصی به اجرا می‌پردازد. 
این کنسرت روز ۱ خرداد ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در دانشگاه هنر اصفهان واقع در خیابان استانداری، مقابل موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :