معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی:
تثبیت روستائیان در کانون اصلی تولید با فراهم ساختن زیرساختها و امکانات مناسب معیشتی محقق می شود و بهسازی مسکن روستایی به عنوان یکی از مهمترین این شاخص های توسعه مورد اهتمام دولت یازدهم قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۷۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 18 February 2017
به گزارش تابناک آإربایجان غربی:تقی کهوریان در جلسه بررسی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی نوسازی و بهسازی مساکن روستایی که با حضورمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیران شعب بانکهای عامل استان برگزار شد گفت:تثبیت روستائیان در کانون اصلی تولید با فراهم ساختن زیرساختها و امکانات مناسب معیشتی محقق می شود و بهسازی مسکن روستایی به عنوان یکی از مهمترین این شاخص های توسعه مورد اهتمام دولت یازدهم قرار گرفته است.
وی افزود:گسترش ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهرها و مهاجرت روستائیان از مراکز تولید به شهرها از معضلات مهمی است که دولت برای بهبود شرایط زندگی وافزایش رونق اقتصادی در روستاها برنامه های مهمی را در دستور کار خود قرار داد که از این جمله می توان به تشکیل معاونت توسعه روستایی در ریاست جمهوری و اخذ مجوز برداشت یک و نیم میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای پروژه های عمرانی و اقتصادی در مناطق روستایی اشاره کرد.
معاون امورعمرانی استاندار در ادامه اظهارداشت: پرداختن به بهسازی مساکن روستایی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و باید شرایطی را فراهم کرد تا روستائیان بتوانند از تسهیلات اختصاص یافته به بیشترین میزان بهره مند شود.
تقی کهوریان خاطرنشان کرد:بانکهای عامل در استان با اجرایی شدن مفاد آیین نامه پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان بهسازی مسکن روستایی بازپرداخت مطالبات را نیز بطور جدی پیگیری کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از تسهیلات پرداختی به واحد های مسکونی روستایی گفت: برای بهسازی و احداث واحد مسکونی در مناطق روستایی 20 میلیون تومان با سود 5 درصدی و بازپرداخت 15 ساله پیش بینی شده است . 
وی ادامه داد:تاکنون از محل اعتبارات سالهای گذشته بیش از 62 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان بهسازی و نوسازی شده است .
مدیران شعب بانکهای مسکن، صادرات، ملت و رفاه کارگران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از میزان پرداخت تسهیلات بانکی به نوسازی مسکن روستایی دراستان، معوقات تسهیلات بانکی را از جدی ترین مشکلات نظام بانکی در پرداخت تسهیلات عنوان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار