رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی از واکسیناسیون 20 هزار قلاده سگ صاحبدار در شهرستان‌های باخرز، تربت‌جام، مشهد، فریمان، بجستان، سرخس و کلات علیه بیماری هاری خبر داد.
کد خبر: ۳۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 23 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، محسن عابدزاده اظهار داشت: 20 هزار قلاده سگ صاحبدار در شهرستان‌های باخرز، تربت‌جام، مشهد، فریمان، بجستان، سرخس و کلات علیه بیماری هاری واکسینه می‌شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی افزود: عملیات یاد شده تا اواسط خرداد ماه به طول می‌انجامد و طی آن سگ‌های صاحبدار شهرستان‌های فوق علیه بیماری خطرناک و مشترک هاری ایمن می‌شوند تا بر این اساس، ایمن‌سازی جامعه انسانی نیز صورت گیرد.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در بهداشت عمومی و لزوم کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی بر اساس وظایف قانونی خود و بر اساس برنامه‌های مدون، عملیات فنی مربوطه را که بر حسب مورد واکسیناسیون یا تست و کشتار و یا انجام توامان این عملیات است را به مرحله اجرا در می‌آورد.

عابدزاده گفت: هاری از جمله مهم‌ترین این بیماری‌ها بوده که در صورت ابتلا انسان یا حیوان مرگ حتمی را به دنبال دارد و گوشتخواران اهلی و وحشی نظیر سگ، روباه و شغال مخزن این بیماری هستند که می‌توانند به انسان نیز منتقل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار