وزير دادگستري: اكثر مفاسد اقتصادي مربوط به گذشته است
به طور قطع در اداره هر جامعه‌اي برخي از نواقص و اشكالات وجود دارد و اين امر طبيعي است، لذا بايد براي رفع نقاط ضعف از تمام توان خود استفاده كنيم.
کد خبر: ۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ 09 February 2015

به گزارش تابناك – البرز: حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي ظهر امروز در مراسم ويژه ايام الله مبارك فجر كه با تلاش دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج برگزار شد، شركت كرد.
وي در اين مراسم به مسائل مهمي از جمله برنامه دولت براي برخورد با مفاسد اقتصادي و اداري اشاره كرد و گفت: يكي از نيازهاي امروز كشور اصلاح عمليات اداري است، چرا كه خروجي فعاليت‌هاي اداري ما نيازهاي كشور را برآورده نكرده و مطلوب نيست.
اين مسئول تصريح كرد: از سوي ديگر به دليل ضعف‌هايي كه در حوزه نظارت اداري داريم، نتوانستيم به طور كامل با فساد اقتصادي برخورد كرده و اين حوزه را كنترل كنيم، لذا يكي از اولويت‌هاي دولت در اين حوزه قرار دارد.
پورمحمدي اظهار داشت: يكي از اولويت‌هاي اصلي دولت ساماندهي بنگاه‌هاي اقتصادي است، به صورتي كه بر اساس گزارش‌ها بيش از 26 هزار بنگاه اقتصادي در كشور فعاليت مي‌كنند كه از اين ميان 8 هزار بنگاه غير رسمي هستند.
وي گفت: اكثر مفاسد مربوط به گذشته است و دولت بسياري از اين جريان‌هاي فاسد را كنترل كرده و برخورد با آنها را با جديت بيشتري و بي وقفه پيگيري مي‌كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: انقلاب شكوهمند ملت ايران در بهمن 57 كه با هدايت روحانيت معظم شيعه و رهبري بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) به پيروزي رسيد، داراي ويژگي‌هاي منحصر به فرد و مشخصات ويژه‌اي است.
وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي داراي مشخصه‌هاي چون پويايي و زنده بودن است و امروز فراتر از محدوده جغرافيايي كشورمان اثرگذاري مثبتي دارد.
اين مسئول افزود: اثرگذاري انقلاب ملت ايران در بهمن 57 به صورتي است كه معادلات بين‌المللي در منطقه و حتي فراتر از منطقه را تحت تاثير خود قرار داده و به الگويي براي ملت‌هاي آزادي‌خواه تبديل شده است.
پورمحمدي با اشاره به اينكه بيش از 3 دهه از عمر جمهوري اسلامي سپري شده است، گفت: با توجه به اينكه ما جامعه جواني داريم، بخش مهمي از جامعه ما دوران مبارزات انقلابي پدران و مادران خود و شرايط حاكم بر رژيم ستمشاهي را به ياد نداشته و درك نكرده‌اند.
وي بيان داشت: بنابراين يكي از مهمترين اولويت‌هاي امروز ما به ويژه نسل اول انقلاب اين است كه انقلاب اسلامي را به درستي براي نسل جوان معرفي و ترسيم كرده و دستاوردهاي بزرگ اين قيام را براي آنها تبيين كنيم.
وزير دادگستري افزود: به طور قطع در اداره هر جامعه‌اي برخي از نواقص و اشكالات وجود دارد و اين امر طبيعي است، لذا بايد از تمام توان خود براي رفع نقاط ضعف و برخي اشكالات استفاده كنيم.
پورمحمدي ادامه داد: نگاه ما به اين اشكالات بايد مانند همان مثال معروف باشد كه شكست را پلي براي پيروزي مي‌داند. لذا تجربيات گذشته در اصلاح امور و رسيدن به توسعه و پيشرفت پايدار و همه جانبه براي ما بسيار مهم و حائز اهميت است.
وي اظهار داشت: در كنار برخي از اشكالات و كاستي‌ها، انقلاب اسلامي دستاوردهاي بسيار بزرگي در همه بخش‌ها داشته است كه اين دستاوردها متعلق به همه ملت بوده و همه بايد از دستاوردهاي فوق كه در حقيقت سرمايه‌اي بزرگ براي كشور است، به درستي و به بهترين شكل استفاده كنيم.
وزير دادگستري يكي از مهمترين ظرفيت‌هاي ايران اسلامي را بهره‌مندي از جواناني با بصيرت، پويا، فعال، آگاه و همچنين سياسي دانست و گفت: جوانان ما از فعال‌ترين و حساس‌ترين جوانان دنيا هستند و حتي غربي‌ها نيز به اين امر اعتراف كرده‌اند.
پورمحمدي تصريح كرد: به همين دليل است كه مي‌گويم انقلاب ايران داراي مختصات پويايي و سرزندگي است، چرا كه جامعه ما را جواناني پويا و سرزنده و فعال تشكيل مي‌دهند.
وي گفت: يكي ديگر از نقاط قوت ايران اسلامي اين است كه خواسته نسل اول انقلاب با خواسته جوانان با بصيرت و فعال امروز تفاوتي ندارد و امروز نيز جوانان ما در بيگانه‌ستيزي، نرفتن زير بار سلطه بيگانگان و استعمارگران، استقلال‌خواهي و عدم تحمل زورگويي قدرت‌هاي غربي اتفاق نظر دارند.
وزير دادگستري افزود: يكي از سياست‌هاي اصلي جمهوري اسلامي از ابتدا اين بود كه زير بار زور نرفته و از تمام كشورهاي مظلوم و ملت‌هاي ستمديده دنيا حمايت مي‌كند. از سوي ديگر ملت و مسئولان ايران هرگز به كشوري تجاوز نكرده و اجازه تعرض به ميهن خود را هم نمي‌دهند.
پورمحمدي در بخش ديگري از سخنان خود به رهنمودها و هدايت‌هاي مقام عظماي ولايت به ويژه نامه معظم‌له به جوانان اروپايي و آمريكايي اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامي داراي رهبري با بصيرت و آگاه و مدبر است و سياست‌هاي كلان كشور از سوي معظم‌له ترسيم و اعلام شده است.
وي ادامه داد: معظم‌له بارها تاكيد فرمودند كه ما از روي منطق صحبت مي‌كنيم و پذيراي نظرات منطقي ديگران هستيم، اما غربي‌ها مي‌خواهند جواب منطق ايران را با مشت بدهند كه در اين كار نيز شكست خورده‌اند.
اين مسئول بيان داشت: به همين دليل است كه مي‌بينيم در برابر منطق ايران، غربي‌ها دست به تحريم‌هاي غير قانوني و ناجوانمردانه مي‌زنند. اين رفتارها نشان مي‌دهد كه پاسخي براي منطق ايران ندارند.
پورمحمدي افزود: به فضل الهي تا به امروز رفتارهاي غير منطقي و زورگويانه غربي‌ها، نتوانسته مانع توسعه و پيشرفت ايران اسلامي در بخش‌هاي مختلف به ويژه حوزه‌هاي علمي شود.
وي با اشاره به رفتار توهين‌آميز يك رسانه فرانسوي اظهار داشت: وقتي از روي منطق حرف نمي‌زنند و منطقي فكر نمي‌كنند، نتيجه اين مي‌شود كه دست به هتاكي و توهين برده و اين در حالي است كه خود را حامي حقوق بشر و مدافع آزادي و حقوق مذاهب مختلف نيز معرفي مي‌كنند.
وزير دادگستري در دولت يازدهم در بخش پاياني سخنان خود به برنامه‌هاي دولت براي مبارزه با فساد به ويژه مفاسد اقتصادي اشاره كرد و گفت: دولت در اين راه جدي است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار