سرپرست میراث فرهنگی اردستان :
تابناک: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان از صدور کارت مهارت صنایع دستی خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون ۶۷ کارت شناسایی و پروانه تولید کارگاهی و ۴۳ گواهی مهارت برای هنرمندان فعال صادر شده است.
کد خبر: ۳۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمد رضا صدوقی با اشاره به اقدمات صورت گرفته برای صدور کارت شناسایی صنایع دستی، گواهی مهارت آموزش و پروانه تولید کارگاهی برای هنرمندان اظهار داشت: در این راستا تا کنون 67 کارت شناسایی و پروانه تولید کارگاهی و 43 گواهی مهارت برای هنرمندان فعال صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 35 کارگاه صنایع دستی در مشاغل آهنگری، میناکاری،سفال گری، گوهرتراشی،نقاشی روی سفال، خراطی و سنگ تراشی در شهرستان فعال است، تصریح کرد: این کارگاه ها برای بیش از 100نفر شغل ایجاد کرده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان با بیان اینکه 4 هزار اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان اردستان وجود دارد، تصریح کرد: 2 پایگاه حفاظتی در شهرهای اردستان و زواره با 3 نفر نیروی آموزش دیده کار حفاظت از بناهای تاریخی و محوطه های باستانی شهرستان را بر عهده دارند.

وی به وجود 24 مرکز اقامتی و پذیرایی دارای مجوز و 2 دفتر خدمات گردشگری در شهرستان اردستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته بالغ بر 100 هزار نفر از بناهای تاریخی شاخص شهرستان، بقاع متبرکه و جاذبه های طبیعی اردستان بازدید کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :