حوزه هنری دست خالی ماند؛
تابناک: بنیاد شهید به صراحت اعلام نمیکند که قصد واگذاری این سینماها را ندارد و تنها با تاخیر انداختن زمان واگذاری و بدقولی های پی در پی، عملا این طرح را روی زمین گذاشته است.
کد خبر: ۳۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 24 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در هفته های اخیر خبری از سوی رئیس حوزه هنری استان اصفهان نقل شد مبنی بر اینکه سه سینمای فلسطین، ساحل و خانواده که در حال حاضر در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد به حوزه هنری اصفهان واگذار شود.

این واگذاری براساس دستور و منویات چندین ساله رهبر معظم انقلاب در خصوص این واگذاری باید صورت بگیرد که تاکنون بنیاد شهید با بدقولی های خود حاضر به این واگذاری نشده است.

از سویی نیز بنیاد شهید به صراحت اعلام نمیکند که قصد واگذاری این سینماها را ندارد و تنها با تاخیر انداختن زمان واگذاری و بدقولی های پی در پی، عملا این طرح را روی زمین گذاشته است.

مهدی سیدین نیا رئیس حوزه هنری استان اصفهان در این ارتباط گفت: باز هم مسئولان بنیاد شهید خلف وعده کرده و نمایندگان بنیاد شهید که قرار بود طی دو هفته گذشته برای واگذاری سه سینمای این بنیاد به حوزه هنری اصفهان بیایند بدقولی کردند و این امر به تاخیر افتاد.


وی افزود: تعداد ۶ سینمای ساحل، فلسطین، ایران، خانواده، اندیشه و ۲۲ بهمن متعلق به بنیاد شهید است که مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب باید به حوزه هنری واگذار شود اما هر بار مسئولان این ارگان به بهانه‌های مختلف در این امر تعلل می‌کنند و هر روز این کار را به روز دیگری موکول می کنند.

رئیس حوزه هنری اصفهان تاکید کرد: امیدواریم هر چه سریعتر این واگذاری انجام شود تا حوزه هنری اصفهان با سرمایه‌گذاری درباره این سینماها آنها را به شکل سینماهای حرفه‌ای درآورده و بار دیگر این صنعت رونق قبلی خود را بازیافته و از رکود خارج شود.

بنیاد شهید از طرفی توان و تجهیزات مورد نیاز برای رونق سینماها را ندارد اما از سویی نیز با نیامدن بر سر میز مذاکره حاضر به واگذاری سینماها به نهادی که متولی ساماندهی سینماها و رونق آنها است نمی شود که این اقدام بنیاد شهید سالهاست به صنعت سینمای اصفهان و فرار تماشاگر از سینما دامن زده است.

سینماهای اصفهان در وضعیت فعلی به لحاظ تجهیزات شرایط لازم برای جذب مخاطب به سینما را ندارند و تعدادی از آنها که هم اکنون نیز در اختیار بنیاد شهید است، سالهاست هیچگونه تغییری در ظاهر و تجهیزات نداشته و هنوز با امکانات قدیمی به فعالیت ادامه میدهد که این روند، این صنعت هنر را با خطر فراموشی در اصفهان قرار داده است.

حال آنکه اگر بنیاد شهید دست از بدقولی خود که دلایل آن هم مشخص نیست برداشته و حاضر به واگذاری این سینماها بنابر دستور رهبری به حوزه هنری شود، قطعا در روند بهبودی وضعیت سینمای اصفهان نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار