بسته حوادث و اتفاقات ناگوار؛
تابناک: صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم از کشته شدن یا مرگ و ناخوشی های مردم بدانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد یکشنبه ها به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.
کد خبر: ۳۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 24 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم از کشته شدن یا مرگ و ناخوشی های مردم بدانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد یکشنبه ها به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، یک متخلف شکار و صید در منطقه شکار ممنوع ستبله شهرستان بوئین میاندشت، یک گروه متخلف شکار و صید کبک در منطقه آزاد شهرستان فریدونشهر و سه گروه متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده‌رود، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریدن، در حین گشت و کنترل منطقه شکار ممنوع ستبله ( افوس ) شهرستان بوئین میاندشت یک نفر متخلف را از استان همجوار که در حال آغاز شکار بود شناسایی و دستگیر کردند که به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد. از این متخلف ادوات شکار، یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی کالیبر ۱۲ کشف شد.

بر اساس اين گزارش، یک گروه متخلف شکار کبک نيز در منطقه آزاد شهرستان فريدون‌شهر دستگیر و پس از صورت جلسه براي سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان معرفی شدند.

از این متخلفان یک کبک شکار شده، وسایل و ادوات شکار کشف و پرونده براي سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

همچنين ماموران یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست با همکاری محیط بانان منطقه حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده رود در روز گذشته موفق شدند سه گروه از متخلفان شکار و صید را که در فصل ممنوعه و در منطقه حفاظت شده اقدام به تیراندازی برای شکار کردند را دستگیر کنند.

گفتني است، از این متخلفان ۴ قبضه اسلحه دو لول کالیبر ۱۲ کشف و ضبط شد و جهت رسیدگی پرونده، به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

******

به گزارش تابناک اصفهان، سالروز جهانی بدون دخانیات، ۳۱ ماه می مصادف با ۱۰ خرداد و هفته ملی (۱۰-۴ خرداد) است،در این هفته اقدامات و فعالیت‌‌هایی جهت ارتقاء سطح آگاهی عمومی به ویژه در بین نسل جوان، نوجوان و زنان کشور که هدف اصلی صنایع تولید کننده محصولات دخانی هستند صورت می گیرد.

بر این اسال و با توجه ویژه وزارت بهداشت به این امر خسرو صادق نیا رئیس مرکز سلامت محیط و کار با اشاره به شعار امسال روز جهانی بدون دخانیات با عنوان "زندگی بدون دخانیات، حقی برای همه"، نام روزهای هفته بدون دخانیات را به شرح زیر عنوان کرد:

دوشنبه ۴ خرداد: خود مراقبتی برای دوری از دخانیات

سه شنبه ۵ خرداد: خانواده سالم با دوری از دخانیات

چهار شنبه ۶ خرداد: محل کار و اماکن عمومی سالم با دوری از دخانیات

پنج شنبه ۷ خرداد: اجرای کامل قوانین برای دوری از دخانیات

جمعه ۸ خرداد: آموزه های دینی حامی دوری از دخانیات

شنبه ۹ خرداد: جوانی سالم، بدون سیگار و قلیان

یکشنبه ۱۰ خرداد: مقابله با قاچاق مواد دخانی(روز جهانی بدون دخانیات) نام گذاری شده است.

بر اساس این گزارش در همین رابطه جلسه هماهنگی بین بخشی در خصوص نحوه برگزاری روز جهانی و هفته بدون دخانیات با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط ، روزه گذشته در دفتر مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت برگزار شد.

بر اساس اعلام نمایندگان سازمانها و دستگاههای شرکت کننده در این جلسه، همچون سال های گذشته در هفته بدون دخانیات اقداماتی از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها، ایستگاه‌های سلامت و توزیع بروشورهای بهداشتی، اجرای کمپین‌های نفی دخانیات با حضور پیشکسوتان ورزش و هنرمندان کشور انجام می شود.

همچنین پایگاه جامع آموزش و فرهنگ‌سازی سلامت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی salamat.gov.ir نیز در هفته بدون دخانیات مسابقه ای با موضوع "زندگی بدون دخانیات، حقی برای همه "برگزار خواهد کرد که عموم مردم در سراسر کشور می‌توانند در این مسابقه اینترنتی شرکت کنند.

******

به گزارش تابناک اصفهان، پس از ساعت‌ها تلاش غواصان هلال احمر جسد غريق ۲۹ ساله در عمق ۱۶ متري زاينده رود پيدا شد.‌ پسر ۲۹ ساله‌اي كه بعدازظهر روز جمعه يكم خردادماه جاري در رودخانه زاينده رود، غرق شده بود، صبح امروز پس از ساعت‌ها تلاش از سوي نيروهاي هلال احمر استان اصفهان، جسد وي در عمق ۱۶ متري رودخانه پيدا شد.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ايمنا اظهار كرد: ساعت ۱۵ و ۳۰ دقيقه روز جمعه يكم خرداد ماه جاري، در تماس تلفني پليس ۱۱۰ با هلال احمر اصفهان اعلام شد كه يك پسر ۲۹ ساله از اهالي محله مندرجان چادگان در رودخانه زاينده رود غرق شده و همراه وي نيز در حال غرق شدن است.

دكتر مومني افزود: بلافاصله پس از دريافت گزارش اين حادثه، اكيپ پايگاه دريايي زاينده رود به استعداد ۲ فروند قايق امدادي و ۲ قايق كمكي از اسكله‌هاي مجموعه هاي مجاور به همراه يك تيم كامل نجات دريايي به محل اعزام شدند.

وي تصريح كرد: خوشبختانه با حضور به موقع نيروهاي هلال احمر، فردي كه با كمك بطري‌هاي خالي آب، توانسته بود خود را بر روي رودخانه شناور نگه دارد، نجات يافت.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان كرد: در ادامه اين عمليات، تيم پشتيبان با ۴ غواص، ۳ نفر پرسنل، ۳ نجات‌گر به همراه يك دستگاه خودروي تويوتا با ست سبك نجات و تجهيزات كامل غواصي، عمليات جستجوي جسد غريق را در بخش دريايي محدوده مركز آموزش توپخانه ارتش آغاز كردند.

دكتر مومني ادامه داد: متاسفانه با توجه به وسعت زياد و عمق حدود ۱۵ تا ۲۰ متري، سردي آب و ديد صفر، عمليات جستجو در دو مرحله تا ساعت ۳ و ۲۰ دقيقه بامداد روز شنبه دوم خردادماه بدون نتيجه پايان يافت.

وي اظهار كرد: مرحله سوم عمليات در ساعت ۹ و ۳۰ دقيقه امروز با استعداد دو تيم ۵ نفره غواصان هلال احمر آغاز شد و پس از يك ساعت تلاش بي وقفه، سرانجام جسد پسر جوان از عمق ۱۶ متري رودخانه خارج شد.

******

کشف 30 فقره سرقت از اماکن خصوصی

******

کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان اصفهان سارق حرفه ای اماکن خصوصی را شناسایی و دستگیر و 30 فقره سرقت را در این رابطه کشف کردند.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان، اظهار کرد: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی، کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و سارقی حرفه‌ای را با هماهنگی مقام قضایی در این رابطه دستگیر کردند.

وی افزود: با دلالت متهم به پلیس آگاهی، تحقیقات از وی صورت گرفت و متهم در حال تحقیقات به 30 فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد.


رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: در صورتی که محوطه ساختمان‌ها و کارگاه‌ها فاقد روشنایی کافی است، ضمن تأمین روشنایی لازم، از قفل‌های مطمئن برای کلیه درب‌ها به ویژه درب ورودی استفاده کنید.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار