پرسش مهر 15 ریاست جمهوری
شایسته است مسئولین نیز موضوع آب را در اولویت های خود قرار دهند و با شیوه های نوین مردم را نسبت به ارزش حیاتی آب آگاه کنند.
کد خبر: ۳۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 24 May 2015

پرسش مهر 15 ریاست جمهوری که در مورد بحران آب بود با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به پایان رسید و مراسم پایانی آن هم 25 خرداد با حضور دکتر روحانی و مسئولان نهادهای مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ،دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در آغاز سال تحصیلی93 - 94 پرسش مهر را با موضوع از دانش آموزان عزیز می پرسم: « عزیزانم ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبروست. هر کدام از ما چگونه از آب های ایران می توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟»

با توجه به نقش حیاتی آب و اهمیت آن در توسعه و سازندگی کشور و نیز وضعیت اسفبار بهره برداری از منابع آب، لزوم بازنگری و تغییر در شیوه های مصرف و حفاظت در منابع کشور در برابر هرگونه آلودگی امری ضروری است. از این رو، باید زنگ بیدارباش به صدا درآورید تا همگان از پندارهای بی اساس بیدار باشند؛ زیرا بر خلاف گذشته، امروزه به دلیل جمعیت زیاد انسان ها و آلودگی های صنعتی و...، منابع آب شیرین محدود شده است و استفاده بی رویه از آب و آلوده سازی های خانگی و صنعتی روزافزون می تواند آینده بشر را با بحران جدی روبه رو کند. در این عرصه، وظیفه فرهنگ سازان، برنامه سازان و مدیران کشور است که مردم را در استفاده بهینه از این عطیه الهی آشنا کنند.

شایسته است مسئولین نیز موضوع آب را در اولویت های خود قرار دهند و با شیوه های نوین مردم را نسبت به ارزش حیاتی آب آگاه کنند.

به یقین با تداوم و استمرار برنامه ریزی درباره آب و چالش های پیش رو، باورهای مردم در این باره تقویت خواهد شد. از این رو، تهیه برنامه در این زمینه نباید به روز جهانی آب و هفته صرفه جویی خلاصه شود.

این پرسش در بخش های وبلاگ، عکاسی، داستان، مقاله پژوهشی،سرود همگانی، فیلم کوتاه داستانی، کاریکاتور، پوستر، شعر ، نمایش نامه نویسی، نقاشی، فیلم کوتاه مستند، فیلم کوتاه پویانمایی در سراسر کشور برگزار که در پایان 198 نفر در بخش های مختلف برگزیده شدند.

لیست اسامی کامل دانش آموزان و فرهنگیان برتر مسابقات پرسش مهر 15 - سال تحصیلی 94 - 1393 در بخش ها ی مختلف در استان آذربایجان شرقی به شرح زیر است:

ردیف / نام و نام خانوادگی / رشته / مخاطب / نام استان / رتبه

1. علی افشاری / وبلاگ / دانش‌آموز / آذربایجان شرقی / دوم

2. سعیدخاكزاد / وبلاگ / فرهنگی / آذربایجان شرقی / دوم

3. مریم نصرتی / عكاسی / دانش‌آموز / آذربایجان شرقی / اول - مشترك

4. لعیا حسن پور / داستان / فرهنگی / آذربایجان شرقی / سوم

5. عرفان عابدی / مقاله پژوهشی / دانش آموز / آذربایجان شرقی/ سوم

6. ژیلا خالقی / داستان / دانش آموز / آذربایجان شرقی / اول

7. سمانه مرادی / داستان / دانش آموز / آذربایجان شرقی/ اول

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :