رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد
تابناک: رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با حضور جمعی از مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سلیمانیه و پلی‌تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در دانشگاه صنعتی اصفهان، زمینه‌های همکاری علمی مشترک میان دو‌طرف بررسی و تفاهم‌نامه‌ائی امضا شد.
کد خبر: ۳۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سید محمود مدرس هاشمی در دیدار با رئیس دانشگاه سلیمانیه کردستان عراق با تأکید بر اهمیت گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه علم و فناوری اظهار داشت: دعوت از رؤسای دانشگاه‌های معتبر و بزرگ سلیمانیه کردستان عراق به منظور افزایش همکاری‌ها، بر این مبنا و با توجه به اولویت همکاری با کشورهای منطقه بوده است.

وی افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مهم دانشگاه صنعتی اصفهان و نیز جایگاه برجسته این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های اخیر بین‌المللی، با ایجاد علاقه به منظور همکاری دانشگاه‌های سلیمانیه عراق با دانشگاه صنعتی اصفهان، فرصتی مناسب به منظور رشد چشمگیر ارتباطات بین‌المللی این دانشگاه را فراهم آورده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و این 2 دانشگاه سلیمانیه کردستان عراق بیان کرد: همکاری در حوزه تحصیلات تکمیلی و تبادل دانشجو، ارائه دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت توسط اساتید برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان به این 2 دانشگاه، میزبانی از فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان و بهره‌گیری از اساتید راهنما در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، از خدمات قابل ارائه توسط دانشگاه صنعتی اصفهان به این دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه کشور عراق در حال حاضر به دلیل گام نهادن در مسیر بازسازی و توسعه نیازمند انجام طرح‌های پژوهشی بسیار مهمی بود، تصریح کرد: تجربیات جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه صنعتی اصفهان در این حوزه، زمینه‌ساز تعریف پروژه‌های مشترک توسط اساتید این دانشگاه‌ها و همکاری در این باره است.

رئیس دانشگاه سلیمانیه کردستان عراق در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی 2 کشور ایران و عراق گفت: امیدوار هستیم همکاری‌های علمی و پژوهشی بین 2کشور گسترش یابد.

صلاح‌الدین سعید با بیان اینکه پژوهش‌های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه‌های مختلف بسیار مورد توجه بوده، اظهار داشت: این دانشگاه یکی از بهترین و باتجربه‌ترین دانشگاه‌های صنعتی ایران و جهان است.

وی با اشاره به تعطیلی دانشگاه سلیمانیه درزمان حکومت رژیم بعث عراق افزود: استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی اصفهان برای ارتقای سطح فعالیت‌های دانشگاه سلیمانیه بسیار مؤثر است.

رئیس دانشگاه سلیمانیه عراق با تأکید بر پیشینه صنعتی استان اصفهان و نقش شهر اصفهان در توسعه صنعتی ایران بیان کرد: همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه‌های سلیمانیه عراق زمینه مناسبی را به منظور ارتقای سطح همکاری‌های منطقه‌ای 2 کشور ایران و عراق فراهم می‌آورد.

وی با بیان سوابق مناسب دانشگاه سلیمانیه اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: این دانشگاه در حال حاضر در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول فعالیت آموزشی بوده و بسیاری از مدیران اجرائی و سیاسی و مسئولان کنونی کردستان عراق از دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند.

به گزارش تسنیم، در این آئین مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سلیمانیه و پلی‌تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان دیدن کردند.

در پایان تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه‌های سلیمانیه اقلیم کردستان عراق به منظور همکاری در حوزه‌های پژوهشی مورد‌تفاهم امضا شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار