استاندار فارس در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس از افزایش حداقل 6 برابری سرمایه‌گذاری خارجی در این استان طی سال 95 خبر داد و بر لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص دست‌آوردها و اقدامات تمام اداره‌ها و سازمان‌ها به مردم تاکید کرد.
کد خبر: ۳۸۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ 04 March 2017
تابنک فارس به نقل از ایسناک سید محمدعلی افشانی عصر شنبه 14 اسفند در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس، با قدردانی ویژه از سازمان برنامه و بودجه استان، تاکید کرد که مدیران دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال مالی در تیرماه سال 96 برای جذب اعتبارات از محل اوراق مالی و اسناد خزانه و سهم بیشتر از محل نقدینگی، فرصت دارند.

وی با بیان اینکه در سال آینده شاهد رشد 117 درصدی اعتبارات استانی خواهیم بود، گفت: مهمترین کار تلاش برای تخصیص و افزایش جذب اعتبارات ملی است؛ البته مدیران نباید فراموش کنند که تا پایان تیرماه برای جذب هرچه بیشتر این اعتبارات مربوط به سال 95 فرصت دارند.

افشانی با تاکید براینکه تمام دستگاه‌ها برای سال آینده باید دارای برنامه‌ای مدون باشند، گفت: باید هر دستگاه برنامه‌ای تدوین کرده و با مشخص کردن برنامه‌های مورد نظر، استراتژی و سیاست‌های خود برای رسیدن به اهداف را تبیین کند و روش‌ها نیز روشن باشد.

وی، پروژه‌محوری را از ملزومات رسیدن هر یک از دستگاه‌ها به اهداف برنامه‌ای که تدوین می‌کنند برشمرد و خاطرنشان کرد: برای برنامه‌ریزی و حرکت مناسب باید برنامه ششم توسعه را با دقت مطالعه و از وظایف و مسئولیت‌هایی که این برنامه بر عهده هر دستگاه گذاشته اطلاع کسب کرد.

افشانی همچنین تاکید ویژه‌ای بر لزوم توجه تمام مدیران بر اهمیت نظارت و ارزیابی داخلی دانست و با تبیین این نکته که افزایش نظارت‌های کارآمد، کاهش فساد را به‌دنبال دارد، ارتقاء‌سطح کمی و کیفی نظارت‌های درون دستگاهی را خواستار شد.

وی همچنین با قدردانی از مدیران و اعضای ستاد بحران استان، عملکرد تمام دستگاه‌ها در مدیریت بحران سیل انتهای بهمن و ابتدای اسفند ماه را موفق ارزیابی کرد و گفت: در بارندگی اخیر بالغ بر 1500 اکیپ در سراسر استان فارس فعال بود و با توجه به حضور تمام وقت مدیران در ستاد مدیریت بحران، امکان برنامه‌ریزی و عملکرد سریع فراهم بود.

استاندار فارس با تصریح اینکه بزرگنمایی نکردن از واقعه سیل، با هدف تاکید بر تداوم تاثیرات خشکسالی و تلاش برای جذب اعتبارات بیشتر در مسیر کاهش خسارات ناشی از خشکسالی بوده است، گفت: در فارس بین 20 تا 510 میلی‌متر بارندگی را شاهد بودیم و با وجود بزرگی عدد بارندگی در مدتی کوتاه، خسارات ناچیز بود.

افشانی در عین‌حال کاهش میزان لطمات سیل را ناشی از همراهی همه دستگاه‌ها خصوصا نیروهای انتظامی، نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران استان دانست و گفت: برخلاف تصوری که برای تبلیغات زیاد از خسارت‌های سیل وجود داشت، ما تاکید داشته و داریم که هنوز مشکل اصلی فارس خشکسالی است.

او با ارائه گزارشی از جلسه شورای‌عالی آب، از مصوبات این جلسه ابراز رضایت و اعلام دقیق مصوبات را به جلسه‌ای دیگر و بعد از ابلاغ تمام مصوبات موکول کرد و گفت: تنها باید یادآور شوم که اعتبارات مصوب برای فارس در جلسه شورای عالی آب بیش از 20 برابر اعتباراتی بود که می‌شد از محل خسارت‌های سیل برای استان تصویب کرد.

افشانی به اصحاب رسانه و صاحبان تریبون توصیه کرد که قبل از نوشتن و گفتن برخی مسائل ابتدا در مورد آن پرسش کرده و اطلاعات دقیق کسب کنند، از همراهی رسانه‌ها در دوره وقوع سیلاب قدردانی کرد و گفت: اعتباراتی که می‌شد بابت خسارت سیل دریافت کرد چندان زیاد نبود اما تنها یکی از بندهای مصوبه شورای عالی آب تخصیص 350 هزار هکتار آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 400 میلیارد تومان است که باید طی سال‌های برنامه ششم تخصیص یابد.

او با تصریح اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید اطلاع‌رسانی به‌موقع از اقدامات و رخدادها را در دستور کار قرار دهند، گفت: برای استان فارس از محل اسناد خزانه 176 میلیارد تومان تخصیص داده شده بود که تمام آن نقدا واریز شده است و در این زمینه دستگاه‌هایی را که تلاش کرده و آنهایی که تلاش نکرده‌اند را فراموش نمی‌کنیم.

استاندار فارس با تصریح اینکه امروز دولت تحت فشار سنگینی قرار دارد، لزوم توجه مدیران به انعکاس دست‌آوردها و اقدامات را مجددا مورد تاکید قرار داد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به تایید معاونت علمی رئیس‌جمهوری رسیده در فارس از عدد 36 شرکت به 95 شرکت افزایش یافته است.

افشانی گفت: تعداد کارگاه‌های دارای 26 نفر شاغل و بیشتر در استان فارس به 240 کارگاه افزایش داشته و این نشان‌دهنده اشتغال ایجاد شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی فارس تنها استان بزرگ کشور است که در ردیف کارکرد خوب قرار دارد، گفت: در طرح ارتقاء تولید 557 میلیارد تومان معادل 108 درصد سهم استان فارس به صنایع مختلف پرداخت داشته‌ایم، حال آنکه میانگین کشور 55 درصد است.

افشانی همچنین بر لزوم آمادگی تمام دستگاه‌های متولی در ایجاد تسهیلات لازم برای ایام نوروز تاکید و پیش‌بینی کرد که امسال فارس شاهد افزایش قابل توجه تعداد مسافران نوروزی خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار