به گفته سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان همایش «بانوان منتظر» نیمه شعبان در تویسرکان برگزار می شود.
کد خبر: ۳۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 25 May 2015
سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان برنامه های این اداره در نیمه شعبان را تشریح کرد و گفت: همایش «بانوان منتظر» نیمه شعبان در تویسرکان برگزار می شود.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام علی کاروند ، اظهار داشت: این اداره به منظور برپایی هر چه باشکوه تر مراسم جشن های نیمه شعبان نشست های متعددی با بخش های تابعه، روحانیون مستقر و بومی، فعالان فرهنگی، هیئات مذهبی و هیئت امنای مساجد برپا کرده است.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان برگزاری همایش بانوان منتظر را از برنامه های شاخص اداره در سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) عنوان کرد و افزود: همکاری مسئولان هیئات مذهبی خواهران همایش بزرگ بانوان منتظر با حضور خواهران در مسجد امام زمان محله دستجرده تویسرکان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روحانیان اعزامی، سخنرانان جشن های نیمه شعبان خواهند بود، بیان داشت: با برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی برنامه ها، بیش از ۱۰۰ روحانی در این روز فعالت می‌کنند.

حجت الاسلام کاروند، اضافه کرد: امسال برنامه های متنوع مذهبی، فرهنگی و اجتماعی به ویژه حضور و سخنرانی روحانیون برجسته و برپایی بیش از ۲۰ گفتمان را در نیمه شعبان خواهیم داشت.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با اشاره به برنامه های این اداره در نیمه شعبان، عنوان کرد: تبلیغات اسلامی برگزاری همایش های مختلفی مانند انتظار و مهدویت، حکومت جهانی حضرت مهدی، وظیفه منتظران را در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه گفت: در حاشیه جشن های نیمه شعبان، مسابقه های فرهنگی پیش بینی شده که در سطح شهرها و توابع اجرا می‌شود.

حجت الاسلام کاروند کرسی تلاوت و ختم قرآن به مناسبت نیمه شعبان را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: چاپ و نصب بنرهای بزرگ تبریک و اطلاع‌رسانی، همچنین چاپ برشورهای فرهنگی تبلیغی و همکاری با شهرداری برای آذین بندی شهرستان از اقدامات اداره در ایام جشن های نیمه شعبان است.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه ۲۰ تشکل دینی مردم نهاد، اعیاد شعبانیه را در تویسرکان جشن می گیرند، بیان داشت: کلمه شعبان از شعـب گرفته شده و به معنی دره است زیرا در این ماه دره ها و خزانه های بـیکران رحمت و برکت الهی به روی مردم روی می آورند.

وی با بیان اینکه نکوداشت اعیاد ملی و مذهبی یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار داشت: بیش از ۲۰ تشکل دینی مردم نهاد وابسته به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان، با فرارسیدن ماه شعبان، اعیاد شعبانیه، موالید باسعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) را جشن می گیرند.

حجت الاسلام کاروند بیان داشت: به همین منظور بیش از شش هیئت مذهبی برادران، دو هیئت مذهبی خواهران، ۱۰ کانون فرهنگی مذهبی مساجد در شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و مراکز دهستان های هفتگانه بخش های مرکزی و قلقلرود و دو انجمن اسلامی کارخانجات، ادارات، اصناف و بازاریان نیز با صدور اطلاعیه آمادگی خود را برای برپایی محافل جشن و شادی اعیاد شعبانیه اعلام آمادگی کرده اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار