استاندار:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان عمران و کشت با میزان تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری هم‌خوانی ندارد.
کد خبر: ۳۸۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 05 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی 15 اسفندماه در ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی  ایفا می‌کند.
وی مبارزه با قاچاق محیط زیست را امری ضروری دانست و گفت: قاچاق محیط زیست از قاچاق کالا بدتر است زیرا نابودی منابع طبیعی و محیط زیست منجر به نابودی سلامت بشر می‌شود.
استاندار افزود: میزان عمران و کشت با میزان تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری هم‌خوانی ندارد.
سلیمانی دشتکی در ادامه تصریح کرد: چنانچه قدرت احیا منابع طبیعی از تخریب بیشتر شود قطعاً رونقی در فضای سبز و تحول محیط زیست ایجاد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال در هفت هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان گیاهان دارویی با نیاز آبی کم  کشت شد.
سلیمانی دشتکی تمرکز و توجه اغلب مدیران ارشد استانی را احیا محیط زیست دانست و گفت: در اوایل دهه 60 و ماقبل آن پوشش گیاهی به وفور مشاهده می‌شد ولی اکنون به دلیل دخل و تصرف مردم منابع طبیعی با بحران مواجه شده است.
استاندار  اظهار کرد: چنانچه آبادانی پوشش گیاهی و جنگل‌های آن دوران، همچنان وجود داشت اکنون نیازی به اجرای پروژه‌های آبخیزداری نبود.
وی ضمن تشکر از زحمات تلاشگران عرصه تولید و محیط زیست، خاطرنشان کرد: دولت همه‌جانبه از فعالیت‌های تلاشگران عرصه طبیعت حمایت خواهد کرد.
در این آیین از برترین‌های حوزه منابع طبیعی با اهدای لوح تقدیر قدردانی و در پایان به مناسبت روز درختکاری یک اصله نهال توسط استاندار در اداره کل منابع طبیعی کاشته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار