دردهای پلی اکریل دوا نشد؛
تابناک: شماری از کارگران پلی اکریل اصفهان روز یکشنبه مقابل فرمانداری مبارکه حضور یافته و خواهان پرداخت حقوق و مطالبات عقب مانده خود شدند.
کد خبر: ۳۸۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 05 March 2017
به گزارش خبرنگار تابناک، این کارگران که تعداد آنها حدود 200 نفر است پارچه نوشته‌هایی در دست داشته و تاکید کردند که پرداخت نشدن حقوق آنها در 9 ماه گذشته تا کنون، مشکل های معیشتی بسیاری برای آنها و خانواده هایشان ایجاد کرده است.
 
کارگران پس از تجمع مقابل ساختمان فرمانداری مبارکه اقدام به پیاده روی آرام در سطح خیابان های شهر مبارکه کردند.
 
با توجه به مشکلات پیش آمده برای پلی اکریل، هیات اجرایی آن در ماه گذشته اعلام کرد که تعدادی از کارگران زیر پوشش بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت .
 
مدیرعامل و عضو هیات اجرایی شرکت پلی اکریل ایران (اصفهان) نیز هفته گذشته در یک نشست خبری در اصفهان اعلام کرد: اولویت مدیریت شرکت پلی اکریل در زمان حاضر تامین مالی برای پرداخت بخشی از حقوق عقب مانده کارکنان این شرکت است.
 
عباسعلی پور سیدی اظهار کرد: ما در تلاشیم تا قبل از فرا رسیدن شب عید، مبلغی به کارگران پرداخت شود.
 
وی با بیان اینکه این مبلغ به عنوان علی الحساب بشمار می آید، افزود: حدود 13 میلیارد تومان موجودی محصول در انبارهای کارخانه داریم که در تلاشیم با فروش غیر نقدی آنها و تبدیل چک به پول نقد، این تامین مالی صورت گیرد.
 
همچنین مدیر عامل پلی اکریل در این نشست گفت: حدود 50 درصد از کارکنان این شرکت زیر پوشش بیمه بیکاری مشمول قانون اصلاح ساختار قرار می گیرند.
 
پور سیدی با تاکید بر اینکه کارخانه پلی اکریل، تعطیل نشده است و هیچ دستگاهی هم نمی تواند آن را تعطیل کند، افزود: با توجه به شرایط موجود کارخانه مقرر شده است حدود 50درصد از کارکنان شرکت تا زمان تامین مواد اولیه و راه اندازی خطوط تولید اکریلیک، زیر پوشش بیمه بیکاری مشمول قانون اصلاح ساختاری قرار گیرند.
 
وی با اشاره به تعداد 2 هزار و یکصد نفری کارکنان پلی اکریل، در باره بیمه بیکاری مشمول اصلاح ساختاری توضیح داد: در این نوع بیمه بیکاری، ارتباط کاری کارکنان با شرکت قطع نمی شود بلکه قرارداد آنها به حالت تعلیق درآمده و تا زمان راه اندازی مجدد خطوط تولید و فراخوان کارکنان، آنها می توانند از حقوق بیمه بیکاری بهره مند شوند.
 
مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران افزود: با انتصاب اعضای هیات اجرایی شرکت در شهریور امسال،با پرداخت 40 میلیارد تومان برای حمایت از پلی اکریل موافقت شد که 20 میلیاد تومان آن پرداخت شده و پیگیر پرداخت 20 میلیارد دیگر هستیم.
 
وی ادامه داد: همچنین مقرر شده 2 فقره وام 10 میلیارد تومانی از بانک های ملی و صنعت و معدن با ضمانت دولت به پلی اکریل پرداخت شود که این موضوع نیز در دست اقدام است و فرایندهای مربوط به تضامین آن نیز در سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.
 
پورسیدی خاطرنشان کرد: همچنین 25 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای خرید و تامین مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید اکریلیک(آکرو نیتریل) در نظر گرفته شده و مقرر است اعتبار لازم به شرکت برای بازگشایی اعتبار اسنادی (LC) داده شود.
 
کارگران کارخانه پلی اکریل ایران(اصفهان) تاکنون چند نوبت در سالجاری با حضور در مقابل دفتر این شرکت در خیابان آبشار اصفهان، استانداری اصفهان و فرمانداری مبارکه، پرداخت حقوق معوقه خود را خواستار شده اند.
 
کارگران پلی اکریل با بیان اینکه حقوق آنها از تیر امسال پرداخت نشده است، اظهار کرده اند که این موضوع مشکل های معیشتی برای آنها و خانواده هایشان ایجاد کرده است.
 
از طرفی با پیگیری دولت یازدهم، حکم هیات اجرایی جدید این شرکت شهریور امسال از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد و بدنبال آن هیات حمایت از صنایع با پرداخت 40 میلیارد تومان به این شرکت موافقت کرد.
 
شرکت پلی اکریل ایران با سابقه 40 ساله دارای حدود یکهزار و 700 کارگر است.
 
این شرکت در سال 1353 با مشارکت بخش خصوصی و تعدادی از بانک های تخصصی ایرانی و شرکت 'دوپان دونمورس' آمریکا تاسیس شد و در سال 57 به بهره برداری رسید.
 
مهمترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک، نخ و الیاف پُلی اِستر است و تولیدات آن بعنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :