تابناک: رئیس اتحادیه گوشت سفید اصفهان از کمبود مرغ در اصفهان در حالی خبر داد که علت اصلی آن را شیوع آنفلوانزا و قطع موقت جوجه ریزی در مرغداری ها خبر داد.
کد خبر: ۳۸۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 06 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، محمد علی فروغی با اشاره به وضعیت بازار مرغ در پایان سال اظهار داشت: وضعیت مرغ اصفهان پیش از عید مناسب بوده ولی پس از عید نوروز احتمال اینکه با کمبود مرغ روبه‌رو شویم، وجود دارد چون به دلیل شیوع آنفلوآنزا مدتی جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام نمی‌شود.
 
وی افزود: قبل از عید جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام شده ولی شاید به دلیل شیوع این بیماری با افزایش قیمت خفیفی روبرو باشیم. متاسفانه آنفلوآنزا همچنان ادامه دارد و به دلیل اینکه پاکسازی کامل انجام نشده است جوجه‌ریزی نیز صورت نمی‌گیرد. زمانی که جوجه‌ریزی نشود 2 ماه پس از آن تاریخ با کمبود مرغ مواجه می‌شویم و احتمال افزایش قیمت پس از عید وجود دارد.
 
رئیس اتحادیه گوشت سفید اصفهان با بیان اینکه مرغ‌فروشان اصفهانی از فروش این محصول احساس رضایت نمی‌کنند، گفت: متاسفانه به‌دلیل رکودی که در بازار وجود دارد و همچنین شیوع آنفلوآنزا با کمبود مرغ روبه‌رو هستیم. اگر فروش مرغ مانند سال‌های گذشته رونق داشت اکنون با افزایش قیمت مرغ در اصفهان روبه‌رو بودیم.
 
وی افزود: اگر بازار رونق پیدا کند با افزایش قمیت مواجه می‌شویم ولی با توجه به رکود بازار بسیاری از همکاران ما سود زیادی را بر قیمت خرید مرغ خود اضافه نمی‌کنند و قیمت مرغ در اصفهان از دیگر شهرهای کشور مناسب‌تر است.
 
فروغی پیرامون فروش مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر اصفهان، گفت: اعتراض‌های زیادی پیرامون فروش مرغ در این فروشگاه‌ها از سوی همکاران ما وجود دارد و متاسفانه صحبت‌های زیادی در این زمینه از سوی فروشندگان مرغ در شهر اصفهان می‌شود.
 
وی افزود: متاسفانه با وجود رکودی که در بازار مرغ وجود دارد فروشندگان مرغ ضرر می‌بینند؛ وجود اینگونه فروشگاه‌ها بازار فروش را از فروشندگان گرفته است. زمانی که در این فروشگاه‌ها قیمت مرغ کم‌تر ارائه می‌شود شهروندان نیز برای خرید دچار سردرگمی می‌شوند.
 
رئیس اتحادیه گوشت سفید اصفهان پیرامون فعالیت افراد سودجو که در بازار مرغ اصفهان حضور دارند، خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه افرادی سودجو در بازار مرغ با فروش این محصول با قیمتی کمتر سبب متضرر شدن دیگر فروشندگان می‌شوند. بنده دفعات مختلف در تعزیرات ارزان فروشی را به عنوان جرم معرفی کرده‌ام که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :