دارنده نشان طلاي مسابقات جهاني تالو گفت: اين پنج سکه را به رئيس جمهور کمک مي‌کنم تا براي برگزاري انتخابات سال آينده هزينه کند.
کد خبر: ۳۸۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 06 March 2017
به گزارش تابناک : طي چند روز گذشته مسئولان ورزش مراسم تجليل از ورزشکاران و مدال آوران ايران در بازي هاي المپيک و پارالمپيک ريو 2016 و مدال آوران ورزش ايران در سال 94 را با حضور رئيس جمهور و وزير ورزش و جوانان برگزار کردند. سهم مدال آوران تالو که نايب قهرمان مسابقات جهاني اندونزي بودند تنها 5 سکه طلا بود. محسن احمدي عضو تيم تالو (دوئلين) کشورمان به پاداشي که از سوي مسئولان ورزش و دولت پرداخت شده به شدت معترض است.
محسن احمدي با گلايه از پاداشي که به او از سوي مسئولان ورزش پرداخت شده است، گفت:‌ تنها تالوکاري هستيم که 16 سال سابقه حضور در تيم ملي تالو را دارم. سال 2008 قهرمان آسيا شديم و 2009 قهرمان جهان در کانادا شديم و به همين دليل در آن مقطع 40 سکه براي نتايج رقم خورده در سال 2008 و 80 سکه براي مدال آوري در سال 2009 به ما پرداخت کردند. ما تيم سه نفره دوئلين هستيم که به هر کدام از ما اين تعداد سکه‌ها را به عنوان پاداش پرداخت کردند.
وي در ادامه صحبت‌هاي خود، عنوان کرد: متأسفانه هر چه رو به جلو مي‌رويم و مدال‌هاي خوش رنگ‌تري کسب مي‌کنيم تعداد سکه‌هاي ما کمتر مي‌شود، حالا با اين شرايط نگران اين هستيم که اگر دوره بعدي در مسابقات آسيايي و جهاني مدال کسب کنيم بايد پولي را هم به آقايان پرداخت کنيم. 
احمدي در ادامه صحبت‌هاي خود، خاطرنشان کرد: سال 2015 نايب قهرمان جهان در اندونزي شديم و عملکرد ما واقعا بازتاب بسيار زيادي از سوي کشور ميزبان داشت. به همين دليل 20 روز پس از اينکه به ايران بازگشتيم فدراسيون چين ما را به کشورشان دعوت کرد و قرار شد يک نمايش 30 ثانيه‌اي براي چيني‌ها برگزار کنيم. در آن مقطع هزينه تمام سفر ما را آنها پرداخت کردند و فقط 5 ميليون تومان پول توجيبي به ما دادند، اما متأسفانه در مراسم تقدير از قهرمانان به ما سه نفر که عضو تيم دوئلين تالو هستيم تنها پنج سکه طلا دادند!
وي در ادامه صحبت‌هاي خود، خاطرنشان کرد:‌ پس از اينکه مطلع شديم قرار است شب عيد پاداش مدال آوري در سال 94 را پرداخت کنند، بسيار خوشحال شديم. البته به خاطر حضور در يک پروژه سينمايي نتوانستم در اين مراسم حضور پيدا کنم، اما پس از اينکه حواله را از سوي مسئولان فدراسيون دريافت کردم با کمال تعجب ديدم که تنها 5 سکه پاداش ما براي نايب قهرماني در سال 2015 است. در واقع پاداش تيم سه نفره ما 25 سکه است که من نمي‌دانم مسئولان وزارت ورزش و جوانان چطور 25 را بين ما سه نفر تقسيم کردند که به هر کدام از ما پنج سکه رسيده است! اين برايم خيلي عجيب است که آيا مسئولان وزارت ورزش که هر کدام از‌ آنها براي خود يک کارشناس برجسته هستند يک ضرب و تقسيم معمولي را بلد نيستند؟! گويا اين جايزه را تقسيم بر 4 کردند و نفر چهارم مشخص نيست که چه کسي است. البته احساس مي‌کنم خرزو خان نفر چهارم است که سکه‌هاي ما را او برداشته است. 
وي در ادامه صحبت‌هاي خود عنوان کرد:‌ با مسئولان وزارت ورزش و جوانان تماس گرفتم و دليل پرداخت پاداش به اين نوع را سوال کنم که آنها مدعي شدند که ورزش ما درجه سه حساب مي‌شود و پاداشش به همين اندازه است. اين برايم جاي سوال دارد که چرا بايد ووشو درجه سه باشد؟ ما در تمام رويدادهاي جهاني، قهرماني آسيا و بازي‌هاي آسيايي حضور داريم و حقمان نيست که جزو ورزش‌هاي درجه سه محسوب شويم. من 37 سال سن دارم و با توجه به اينکه بيش از 16 سال در اردوهاي تيم ملي حضور داشتم هيچ شغل ديگري را ندارم. من و دوستانم براي کدام کشور مسابقه داده‌ام؟ غير از اين است که فقط براي کشور عزيزمان مسابقه داده‌ام؟ همه جاي دنيا به دنبال ورزشکاران ايراني هستند، اما اينجا گويا اصلا زحمات ما براي آقايان مهم نيست. من زن و بچه دارم و خجالت مي‌کشم از اينکه نمي‌توانم هزينه زندگي‌ام را فراهم کنم. واقعا حالا متوجه شدم که در طول اين سال‌ها کلاه سر من رفته است؛ چون اگر وارد کار ديگري مي‌شدم مي‌توانستم درآمد خوبي داشته باشم.
احمدي در ادامه انتقادهاي خود، خاطرنشان کرد: پس از حضور در مسابقات جهاني کانادا که قهرمان جهان شديم بلافاصله از کشور ميزبان پيشنهاد بسيار خوبي به من دادند و حتي حاضر بودند تمام هزينه زندگي،‌ حقوق، خانه، دانشگاه و ... را برايم مهيا کنند تا در آن کشور بمانم اما پيشنهاد آنها را رد کردم. در حال حاضر ناراحت نيستم که چرا اين کار را کردم چون پرچم کشورم برايم مهم است. فقط اين صحبت‌ها درد و دل است مي‌گويم تا مسئولان بدانند.
دارنده نشان طلاي مسابقات جهاني کانادا در ادامه صحبت‌هاي خود، خاطرنشان کرد: مسئولان زحمت کشيده‌اند و مصوبه‌اي را تصويب کردند که قهرمانان مي‌توانند در ارگان‌هاي دولتي استخدام شوند. البته بايد مدرک آنها بالاي فوق ديپلم باشد. سوال من اين است که من چطور بايد کنار اين همه فعاليت ورزشي تحصيل مي‌کردم. متأسفم از اينکه تفکرات آنهايي که به عنوان کارشناس هستند اين چنين غلط است. من اگر طول اين 16 سال آجر در ساختمان‌ها بالا مي‌انداختم شرايط زندگي‌ام بهتر از اين بود. همسرم مربي تيم ملي بانوان است و کاملا به ياد دارم زماني که فرزندمان به دنيا آمد همسرم به خاطر تيم ملي ماه‌هاي زيادي را در خوابگاه کنار ملي‌پوشان زندگي مي‌کرد، اما آقايان اگر يک روز استخر نروند پوست‌شان خراب مي‌شود، اما ما بايد با چنين شرايط سختي زندگي کنيم. 
وي در پايان صحبت‌هاي خود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ما در مسابقات جهاني اندونزي نتايج خوبي را کسب کرديم و به همين دليل به ما پنج سکه طلا دادند. من از همين تريبون استفاده مي‌کنم و اعلام مي‌کنم من حامي بزرگ رئيس‌جمهور هستم و مي‌خواهم اين پنج سکه را به دولت کمک کنم. اين پنج سکه را به دولت کمک مي‌کنم تا براي برگزاري انتخابات سال آينده هزينه کند.


منبع : فارس
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار