مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از پیشرفت فیزیکی 92 درصدی تالار مرکزی شیراز خبر داد وگفت: بودجه قرآنی را به هیچ بخش دیگری اختصاص نداده ام.
کد خبر: ۳۸۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 06 March 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان: دکتر بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز (16اسفند) در جلسه نقد و بررسی با اصحاب  رسانه با اشاره به اینکه جلسات مختلف نقد و بررسی با بخش های مختلف برگزار شد، گفت:در خصوص حضور خبرنگار نماها اکنون وضع به حداقل رسیده است.

وی با تاکید اینکه آگهی رپورتاژ جزئی از اقتصاد رسانه است اما نباید حقیقتی را وارونه جلوه داد، اظهار داشت: در خصوص ارتباط با رسانه هم باید گفت خانه مطبوعات فارس باید پیگیر باشد و اصحاب رسانه در انتخابات خانه مطبوعات با جدیت ورود پیدا کنند.

مریدی اذعان کرد: در خصوص انجمن ها و جمع آوری اطلاعات باید گفت اتحادیه های ما کار خود را انجام می دهند و اطلاعات جمع آوری می شود.

وی با یادآوری اینکه کارت شناسایی انجمن ها تا پایان خرداد 96 تحویل می شود تاکید کرد: حوزه فرهنگی یک حوزه هزینه بردار است اما تنها 16 درصد بودجه فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رسد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه فرهنگ تعاریف مختلفی دارد، اضافه کرد: در حوزه فرهنگ از مناظر محتلف دیده می شود و ما گفتمان حاکم دولت و مقام معظم رهبری را در نظر داریم، به همه جریان ها و تفکرات احترام می گذاریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه اگر مدیران ارشاد را هنرمندان نخواهند، قبل از عزل بروند، اظهار داشت: اگر معاونت قرآنی برخورد خوبی نداشته است، من شرمسارم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه به اصحاب رسانه و رسانه ها فشار نیاوردم، اظهار داشت: در مورد حوزه قرآن، روزی که من آمدم یک خانم امیرحکیمی و یک اتاق کوچک بود، امروز ساختمانی جداگانه و چند نیرو دارد، ما سعی کردیم تا بهترین حرکت را انجام دهیم، به طور حتم همه می دانند سال 94 بهترین برنامه های قرآنی اجرا شد.

مریدی در ادامه افزود: اگر حس می شود برای سال 95 کم کاری برای قرآن انجام شده است به برنامه ریحانه النبی باید رجوع شود، این همایش از 23 تا 29 اسفندماه اجرا می شود.

مریدی در خصوص شایعه تحویل بودجه قرآنی به سایر حوزه ها، اضافه کرد: به یقین چنین خیانتی در حق قرآن نکرده ام.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تصریح اینکه برای جایزه ادبی ریحانه یک هزار و 312 اثر از 430 نفر رسیده است، تاکید کرد: همایش ملی ریحانه النبی با حضور دکتر فرهادی، وزیر علوم، دکتر ملاوردی، معاون رئیس جمهور، دکتر دانش آشنیانی، وزیر آموزش و پرورش و دکتر صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زبان فرهنگ، زبان رسانه و زبان هنر مشکل گشاست، تاکید کرد: ما پاسخگوی گردشگری ادبی خواهیم بود و باید این نوع گردشگری ایجاد شود و ما برگزاری یادروز حافظ را از انجمن دوستداران حافظ نگرفتیم.

این مقام عالی فرهنگی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر یک حوزه و دولت تدبیر و امید یک دولت مظلوم است، افزود: اتصال اقتصاد به نفت باعث این مشکل است.

وی با اشاره به اینکه حوزه رسانه و ارتباطات با مدیریت صابر سهرابی انجام می شود، اظهار داشت: من دوست ندارم ارتباطات جزیره ای باشد.
 
مریدی با تاکید بر اینکه هویت ملی و اسلامی در کنار هم زیباست، افزود: امکان ندارد بتوان هویت دینی و یا هویت ملی را حذف کرد و چرا همیشه اصرار داریم یک بخش را حذف کنیم، حافظ و حضرت شاهچراغ (ع) در یک راستا هستند، رسانه ها صدای فرهنگ دینی و ملی باشند.
 
عالی ترین مقام فرهنگی استان فارس در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص تالار مرکزی شیراز موسوم به تالار «مهر» تاکید کرد: زمانی که آمدم این بخش تنها 2 درصد پیشرفت داشت و اکنون 29 درصد پیشرفت دارد و 70 میلیارد ریال اعتبار به آن تزریق شده است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برپایی آرت اکسپو بزرگ 96 در شیراز خبر داد و افزود: هفت سالن خصوصی زیبا در مجتمع خلیج فارس راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه سال 96 هیچ برنامه اجرایی نخواهیم داشت، اظهار داشت: کار به انجمن ها واسپاری می شود.
 
مریدی از سرگیری جشنواره عکس خبری استان به شرط انتخاب متولی خبر داد و یادآور شد: فرهنگ و هنر ایران و شیراز را به سایر نقاط جهان ارسال خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار