خیرین بخش شاهرود خلخال یک میلیارد ریال برای تامین هزینه های درمان بیماران سرطانی بی بضاعت کمک کردند.
کد خبر: ۳۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 25 May 2015

به گزارش ایرنا از موسسه خیریه درمانی عاشورای شاهرود ، این خیرین در آیین جشن گلریزان بیماران همچنین هزینه احداث چهار واحد مسکونی در مرکز بخش را تقبل و یک قطعه زمین نیز برای ساخت درمانگاه خیریه شاهرود خلخال هدیه کردند.


بخشدار شاهرود در این آیین گفت: این موسسه از ابتدای تاسیس در سال 88 تاکنون 168 نفر از بیماران نیازمند را زیرپوشش خدمات حمایتی قرار داده است.

وحید کنعانی افزود: تعدد بیماران سرطانی در منطقه شاهرود ، هزینه های گزاف درمانی و بیمارستانی ، خرید دارو تجهیزات ، هزینه بالای عمل جراحی ، فقدان درمانگاه تخصصی یا بیمارستان در منطقه ، فقر مالی خانواده ها و کمبود امکانات درمانی از جمله پزشکان و پرستاناران بومی از جمله دلایل شکل گیری این موسسه خیریه در شاهرود است.

او تشکیل بانک اطلاعات پزشکان و پرستاران ، ارجاع بیماران به بیمارستان ها و پزشکان بدون دریافت هزینه با همکاری موسسه در تهران و رشت و جذب خیرین ، اهدای دستگاه های تخصصی توسط خیرین و جذب کمک های ادارات را از جمله اقدامات این موسسه ذکر کرد.

کنعانی گفت: در سه سال گذشته بیش از 615 میلیون ریال برای تهیه پوشاک و مواد غذایی و 200 میلیون ریال برای تهیه جهیزیه اقشار نیازمند هزینه شده است.

وی تامین دفتر در مرکز کشور برای پیگیری امورات درمانی بیماران ، تامین محل اسکان بیماران اعزامی به تهران و مشارکت بیشتر شهروندان در تامین هزینه های بیماران را از جمله انتظارات این موسسه از مردم ذکر کرد.

بخش شاهرود یکی از بخش های سه گانه شهرستان خلخال است که در منتهی الیه جنوبی استان اردبیل قرار گرفته و پل ارتباطی این استان با استان های زنجان و گیلان است.

مردم این بخش به زبان تاتی که از زبان های کهن ایران باستان است صحبت می کنند.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار