دکتر رضاحق پرست در گفتگو با تابناک :
رئیس کارگروه اصلاح فرهنگ غذایی وکمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: جو، مخصوصا مغز بادام، گردو، فندق و.... به اندازه کافی تمام اسید آمینه های ضروری و غیر ضروری را برای بدن تامین می کنند که چربی غیر اشباع و سایر مواد مضری که در گوشت است را ندارند.
کد خبر: ۳۹۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 07 March 2017
رضا حق پرست امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت:  بهترین منبع تامین کلسیم، کنجد ، حبوبات، سبزیجات برگ سبز، انواع کلم مخصوصا کلم بروکلی و انواع مغزها به ویژه بادام هستند.

 وی با اشاره  به اسیدهای چرب مفید مانند امگا 3 که به اندازه کافی در دانه هایی مانند تخم کتان ، کاملینا، شاهدانه و.... وجود دارد، افزود: در افراد مسن مصرف پروتئین باید کمتر شود.  
دانشیار معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم ادامه داد:  می توان با داشتن رژیم غذایی متعادل خام گیاه خواری تمام عناصر غذایی مورد نیاز بدن را در هر سنی تامین کرد.

وی مصرف میوه  فصل  در زمان صبحانه مناسب دانست و تشریح کد:  غذای مناسب برای نهار جوانه ها،  سالاد، در عصرانه  و شام هم مغزها و میوه استفاده شود البته برنامه خاص و یکسانی برای همه وجود ندارد و هرکسی بر اساس سلیقه خویش  سبد غذایی اش  را تعیین می کند.

مدیر عامل سازمان مردم نهاد راز آرامش زندگی تاکید کرد:  فقط برای  افرادی که این رژیم را می خواهند شروع کنند باید در سبد غذایی خود میوه، سبزیجات ،سبزیجات برگ سبز، مغزها، دانه ها و حبوبات حتما مصرف کنند تا بدنشان دچار کمبود مواد غذایی نشود.  

حق پرست  در تفاوت تغذیه طبیعی خام گیاه خواری  گفت:تفاوت این دو روش با فکر کردن در مورد اسم این دو رژیم کاملا مشخص می شود که انسان ذاتا گوشتخوار نیست ولی در شرایط اضطرای که گیاهان به اندازه کافی نباشد میتواند گوشت مصرف کند.

وی با بیان اینکه  اکنون  شرایط به گونه ای اضطراری است که انسان بهتر است دیگر گوشتخواری نکند، افزود:  میزان پروتئین نخود در برخی از ارقام زراعی بیشتر از گوشت است و بطور متوسط در یک حد پروتئین دارند  نخود چربیهای اشباع  و دیگر موارد مضر که در گوشت موجود است را ندارد .

حق پرست به نقش تغذیه طبیعی  در آرامش و روان افرد اشاره کرد و عنوان کرد:  تغذیه طبیعی با برقراری تعادل طبیعی بدن سلامت جسم را برای انسان به ارمغان می آورد و کسی که جسمش سالم است روحش نیز آرامش بیشتر دارد.  
 
دکتر حق پرست تاکید کرد:  با رعایت تغذیه طبیعی خام گیاه خواری باکتریهای مفید و طبیعی در بدن انسان مجددا تکثیر می شود همان باکتری هایی که با خوردن غذا های پخته و حیوانی فراوانیشان در بدن بسیار بسیار کم شده است. 

وی با بیان این که  باکتریهای مفید برای هضم مواد گیاهی مانند حبوبات بسیار مهم هستند، خاطرنشان کرد:  به همین دلیل است که خام گیاه خوارها مشکل نفخ ندارند ولی افراد پخته خوار که باکتری های مفید خیلی کمی در بدن دارند دچار نفخ می شوند. 

او ادامه داد: افراد پخته خوار  که با خوردن حبوبات و گیاهان دچار نفخ می شوند و تصمیم به خام گیاه خواری می گیرند بعد از چند ماه با تکثیر باکتریهای مفید در روده هایشان دیگر مشکل نفخ نخواهند داشت.

 این متخصص ژنتیک و اصلاح نباتات با اشاره به امگا 3 نوعی اسید چرب است، متذکرشد:  این اسید چرب نقش مهمی  در سلامتی مغر و سیستم عصبی و سیستم گردش خون و قلب  و سلامتی استخوانها و مفاصل دارد. که در دانه کتان و کاملینا و شاه دانه وجود دارد.

او عنوان کرد: قند  تصفیه شده  و گوشت از غذاهای طبیعی انسان نیستند و مصرف زیاد آنها تعادل طبیعی بدن را برهم می زند بر اساس شواهد علمی موجود مصرف این دو ماده بدن انسان را اسیدی می کند و بدنی که اسیدی است سیستم ایمنی بسیار ضعیف می شود . 

حق پرست افزود:  مصرف بیش از حد مواد طبیعی شیرین مانند خرما نیز با افزایش قند خون سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند همچنین  مصرف بیش از حد برنج سفید  و نان سفید نیز که قند خون را  بیش از حد و سریع بالا می برد نیز سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. 

او تذکر داد :  قند به شکل گلوکز در بدن استفاده می شود  و  گلوگز مولکولی  است که فرمول شیمیایی آن خیلی شبیه ویتامین* ث* است
که ویتامین *ث* برای گلبول های سفید بدن ما نقش بنزین را دارد .  

حق پرست تصریح کرد: و قتی ویتامین* ث*  در بدن کم است گلبول سقید نمی تواند به خوبی سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و در  شرایط کمبود ویتامین* ث * ، گلوکز که شبیه ویتامین *ث *است جایگزین این ویتامین می شود.

وی در خاتمه بیان کرد: که دز این شرایط  گلبول سفید را نمی تواند فعال کند اما سلولهای سرطانی  برعکس گلبول های سفید برای فعالیت به گلوکزِ زیادی نیاز دارند.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار