معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: در برخورد با دکه‌های روزنامه‌ فروشی که محصولات دخانی می‌فروشند ما به قوه قضاییه شکایت کردیم اما آنها به جای حمایت از شهرداری رأی به محکومیت ما دادند و قرار مجازات هم برایمان تعیین کردند.
کد خبر: ۳۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 25 May 2015
به گزارش فارس، رضا قهرمانی در نشست خبری به مناسبت هفته دخانیات در وزارت بهداشت گفت: بر اساس طرح سنجش عدالت در سال 90 مشخص شد که در تهران 6.85 درصد خانوارهای سیگاری افراد بالای 15 سال وجود دارد.

وی در مورد عرضه مواد دخانی و سیگار از سوی دکه‌های روزنامه‌فروشی گفت: 1200 دکه روزنامه‌فروشی وجود دارد که به عنوان پنجره‌های فرهنگی و فروش مطبوعات هستند و از نظر ما فروش مواد دخانی از سوی این دکه‌ها غیرقانونی و مردود است.

وی ادامه داد: با مجامع امور صنفی جلساتی برگزار کردیم صنف جراید مقاومت کرد اقدامات آموزشی برای دکه‌دارها برگزار شد اما چون 50 درصد درآمدشان از طریق فروش مواد دخانی است نسبت به آن مقاومت کردند و عرضه آن را از معرض دید خارج کردند.

قهرمانی گفت: ما به مراجع قانونی شکایت کردیم اما در جلب حمایت حوزه قضایی موفق نبودیم.می‌طلبد که قوه قضاییه در این زمینه به شهرداری تهران کمک کند در حالی که برای پلمب این دکه‌ها رأی به محکومیت ما دادند و قرار مجازات هم برایمان تعیین کردند.

وی افزود: با این وجود مصوبه شورای شهر را داریم که تهران بدون دخانیات داشته باشیم به همین دلیل در تاکسیرانی، مترو و اتوبوسرانی مصرف آن قدغن است اما در اماکن غیر مسقف کار فرهنگی کرده‌ایم و پارک‌های بدون دخانیات ایجاد کرده‌ایم اما چون در اماکن مسقف مثل دکه‌ها موفق نبودیم نمی‌توانیم به جرأت بگوییم با عرضه مواد دخانی در پارک‌ها به خوبی مقابله کرده‌ایم.

وی مجموعه اقدامات شهرداری تهران را در هفته مبارزه با دخانیات تصریح کرد و گفت: برپایی 325 نمایشگاه و ایستگاه سلامت، افتتاح 258 مرکز عمومی، 1451 کارگاه آموزشی، اجرای 158 تئاتر نمایشی، 317 برنامه نمادین دفن سیگار و قلیان برگزاری جشنواره تهران شهر بدون دخانیات و برگزاری 372 مسابقه، 308 برنامه پیاده‌روی و توزیع 150 نسخه محصولات آموزشی از جمله این اقدامات است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار