یک نویسنده:
تابناک:یک نویسنده و داستان نویس کشور گفت: داستان و شعر مدرن در کشور پشتوانه ندارد و به همین لحاظ تاکنون نتوانسته به یک جریان فراگیر مبدل شود.
کد خبر: ۳۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 25 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، ابوتراب خسروی ظهر دوشنبه در مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود اظهار داشت: در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که به یک جامعه متکثر تبدیل شده‌ایم و این شرایط به ایجاد جریان در زمینه رمان و داستان‌نویسی مدرن کمک می کند.

وی با بیان اینکه آینده داستان و رمان در کشور آینده خوبی پیش بینی می شود، ادامه داد: نویسندگان جوان امروز در کشور بسیار داریم که در حال شناسایی و درک هویت هستند.

یک نویسنده و داستان نویس در کشور مشروطیت را آغاز تحول در داستان نویسی کشور عنوان کرد و افزود: هرچند در این دوران تقلید از جوامع غربی وجود داشت، اما زمینه‌های آشنایی با زندگی مدرن را فراهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: در ایران برخلاف جوامع دیگر، همزمان صدای داستان های مدرن و کمتر مدرن به گوش رسید.

خسروی اضافه کرد: عمر داستان نویسی در ایران به یک قرن می رسد و هم اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که جوانان آثار بسیار خوبی را منتشر می‌کنند و آینده درخشانی پیش روی آنها قرار دارد.

وی اظهار کرد: در طول تاریخ داستان‌نویسی، تلاش‌های بسیاری انجام شد تا ادبیات به یک وسیله ‌ایدئولوژیک تبدیل شود که این موضوع به داستان لطمه می زند.

خسروی با بیان اینکه در اصفهان «حس عینیت ایرانیت» بیشتر احساس می‌شود، اظهار داشت: از دهه ۴۰ جریان ادبی در اصفهان شکل گرفت و منتج به شکل‌گیری جُنگ اصفهان شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :