اصفهان بیشترین میزان واحدهای تجاری را دارد
تابناک: در استان اصفهان به ازای هر ۲۲ نفر یک واحد تجاری فعالیت می‌کند که نسبت به متوسط کشور دو برابر واحد تجاری داریم که حدود ۲۵ درصد واحدها نیز بدون پروانه فعالیت می‌کنند که باید ساماندهی شوند.
کد خبر: ۳۹۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ 09 March 2017
تابناک اصفهان: رسول زرگرپور در اجلاس ماهانه روسای صنفی اتاق اصناف استان، اظهار داشت: اصفهان با مجموعه‌ای از چالش‌ها، معضلات زیست محیطی، آب و مشکلات اقتصادی مواجه است و مدیریت در این فضا هنر است.
 
زرگرپور با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت‌ها برای برطرف کردن چالش‌ها استفاده شود، ادامه داد: برای اینکه توسعه استان متوقف نشود و در مسیر توسعه فراگیر قرار گیرد باید امکانات به بخش غیردولتی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون واگذار شود.
 
وی اضافه کرد: در این صورت، مدیریت استان بیشترین وقت خود را با این سه نهاد می‌گذراند و مدیریت استان می‌تواند بیشترین توجه را به بخش غیردولتی و هماهنگی و ارتباط با بخش غیر دولتی داشته باشد.
 
استاندار اصفهان یادآور شد: مدیریت استان در طول سه سال گذشته بیشترین تعامل را با شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی داشته است که جایگاه اول را در کشور دارد و روسای اتاق اصناف و تعاون نیز در این چند سال مشارکت خوبی با این شورا داشته‌اند.
 
وی با بیان اینکه در دنیا به ازای هر 400 نفر یک واحد تجاری و در کشور به ازای هر 40نفر یک واحد تجاری قرار دارد، گفت: در استان اصفهان به ازای هر 22 نفر یک واحد تجاری فعالیت می‌کند که نسبت به متوسط کشور دو برابر واحد تجاری داریم.
 
زرگرپور با تاکید بر اینکه باید اتاق اصناف تدبیری در این خصوص به‌کار گیرد، گفت: ساماندهی واحدهای صنفی باید مورد توجه قرارگیرد.
 
وی افزود: نزدیک به همان تعداد واحد صنفی که با پروانه کسب فعالیت می‌کنند؛ حدود 25 درصد واحدها نیز بدون پروانه فعالیت می‌کنند که باید ساماندهی شوند و این امر باید در دستور کار قرار گیرد.
 
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها باید برنامه سالانه داشته باشند،گفت: اتحادیه‌ها باید برنامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و بودجه تدوین کنند.
 
وی اظهارداشت: بازرسی مهمترین ابزار روسای اتحادیه‌ها است ولی در برخی از اتحادیه‌ها بازرسی جدی گرفته نمی‌شود و باید اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به این امر توجه جدی داشته باشند.
 
زرگرپور افزود: اتاق اصناف باید ضمن رعایت حقوق اصناف، حقوق مصرف کنندگان را نیز مدنظر قرار دهد چرا که تامین مایحتاج مردم و آرامش آنان باعث رضایت مردم و خداوند خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص بیمه و مالیات تصمیمات لازم گرفته شده است، گفت: تلاش می‌کنیم که مشکلات واحدهای اقتصادی را به حداقل برسانیم و رئیس اتاق اصناف باید مجموعه مشکلات این واحدها را برای تصمیم گیری به شورای گفتگو ارائه کند.
 
استاندار اصفهان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در سال آینده سقف مالیات افزایش پیدا نکند، گفت: باید جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :