بخش زرین آباد ایلام که به "دارالسادات" نیز معروف است قطب مذهبی ایلام خوانده می شود چرا که بقعه ی متبرکه ی هفت امامزاده ی جلیل القدر در آن قرار دارد.
کد خبر: ۳۹۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 11 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ با توجه به روزهای پایانی سال، و نزدیک شدن به  تعطیلات نوروز که به رسم همیشه فرصت مناسبی برای سفر و استفاده ی هرچه بهتراز فصل زیبا و دل انگیز بهار است.

زین پس سعی بر آن داریم که به معرفی هر چه بهتر نقاط و جاذبه های مذهبی-تاریخی و طبیعی استان ایلام بپردازیم که امیدواریم به انتخاب مقصد مناسب گردشگری شما منجر شود.

 

بخش زرین آباد

بخش زرین آباد با جمعیتی در حدود 8000 نفر یکی از غنی ترین مناطق استان ایلام به لحاظ برخورداری از جاذبه های گردشگری است.

این بخش از استان ایلام که به "دارالسادات" نیز معروف است قطب مذهبی ایلام خوانده می شود چرا که بقعه ی متبرکه ی هفت امامزاده ی جلیل القدر در این نقطه از استان وجود دارد که به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت:

امامزاده ابراهیم(ع)

حضرت ابراهیم فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) می باشند، در بنای امامزاده، قبور "بی بی زینب" خواهر ایشان و "سیدمحمد" پسر امامزاده سید ابراهیم بصورت دو بخش مجزا در اتاق های کنار قرار دارند. سه امامزاده‌ای که از یک نسل در کنار هم آرمیده‌ اند.

اما نکته ی قابل توجه بنای مقبره ی متبرکه ی امامزاده می باشد که قدیمی ‌ترین بنای استوار و بدون تخریب استان ایلام می باشد که دارای قدمتی 800 ساله است.

این امامزاده ی والا مقام دارای احترام بسیار بالایی در بین طوایف کرد منطقه می باشد بطوری که به ایشان القاب مختلفی چون پیر کرد داده شده است و اطراف این امام زاده محل دفن قبور طوایف مختلف منطقه می باشد.

 

امامزاده سید فخر الدین

از نوادگان امام موسی کاظم(ع) می باشند که قرار گرفتن آرامگاه این امامزاده در کنار جاده و وجود رودخانه و سایه درختان بلوط، این شرایط را فراهم میکند که بعد از زیارت تفریح خوب و مناسبی نیز داشته باشید.

 

امامزاده سید ناصر الدین

امامزاده سید ناصرالدین(ع)، از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است. بنای این بقعه از زمان هولاکوخان مغول تقریبا ۶۸۰ سال پیش با مساحت ۲۲۵ مترمربع ساخته شده ومردم اعتقادات بسیار شدیدی نسبت به خود امامزاده و کراماتش دارند و معتقد هستند که این امام زاده بیماران جن زده روحی و روانی را شفا می دهد./م

ایلام رصد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار