بسته "محترمانه" تابناک؛
تابناک: ملاحظات سیاسی، تعارفات بین مسئولان و بین سازمانی و شاید هم محافظه کاری مدیران این جای خالی را رقم می زند و برخی از حرفهای نگفته خبرها را به حاشیه می برد.
کد خبر: ۳۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 25 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در میان خبرهایی که هروز با آنها روبرو می شویم و هرکدام پیام های خاص خود را به مخاطب منتقل می کند گاه جای خالی برخی حرفها در حاشیه این خبرها احساس می شود.

ملاحظات سیاسی، تعارفات بین مسئولان و بین سازمانی و شاید هم محافظه کاری مدیران این جای خالی را رقم می زند و برخی از حرف های نگفته خبرها را به حاشیه می برد.

حرف هایی که تابناک در نظر دارد با عنوان "محترمانه" به آنها پرداخته و از قول مخاطبان خود با صاحبان حرف و خبر سخن بگوید.

در روزهای اخیر سید مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس به اصفهان آمد و از عمر کوتاه بناهای ساختمانی در ایران انتقاد کرد و گفت : بناهایی که در ایران ساخته می شود یک سوم استاندارد جهانی عمر می کند.

باید خیلی "محترمانه" به این آقای نماینده گفت البته اصفهان بناهایی هم داره که فقط تا حالا ساختنش نزدیک به سی سال طول کشیده و اگر عمر مفید یک ساختمان در خارج سی سال بیشتر ایران است اما در عوض بعضی پروژه های اصفهان، درحین ساخت انقدر عمر می کنند که بعضی وقت ها حتی عمر مدیریتی یک مدیر را هم سرمیارند اما تمام نمی شوند.

نمونه این بناها، متروی همیشه در حال ساخت اصفهان است که البته خدارا شکر در جلسه این هفته شورای شهر هم معلوم شد که این عمر طولانی اش تقصیر هیچ کس نیست جز....!

حرف از شورای شهر زدیم یاد آقای سیف اللهی که نامش برای اصفهانی ها خیلی آشناست و با همین پیرترین پروژه اصفهان هم معروف شدند، افتادیم که این هفته دوشادوش سقائیان نژاد به شورای شهر آمد تا از متروی اصفهان دفاع جانانه ای بکند.

سیف اللهی البته با ادبیات جالبی در مورد مترو و مصائب آن حرف زد.

سیف اللهی حرفهای خودش را اینگونه آغاز کرد که خدا را شاکرم که پس از آدم شدنم امروز در شورای شهر برای کمک به حل بخشی از مشکلات چند ساله مترو اصفهان حاضر شده‌ام.

ببخشیدا! محترمانه عرض می کنیم؛ آقای سیف اللهی این حرف یعنی اینکه، دور از جانتان، اما زمانیکه شما مدیرعامل قطار شهری اصفهان بودید، آدم نبودید! یعنی مثلا شما در آن زمان نقش فرشته را برای اصفهانی ها به عنوان یک مدیر بازی می کردید یا خدای ناکرده...... بودید !؟.

به هر حال ما که نفهمیدم منظور آقای سیف اللهی از آدم شدنشان چه بوده اما هر چه که بود سیف اللهی در نهایت با قسم دادن اعضای شورای شهر از آنها می خواست تا دست از سوال بردارند و مثل لرها و ترک ها و عربها اصفهانی ها هم کنار هم بایستند تا متروی در نهایت ساخته شود!.

این هفته خبری به گوشمان رسید که رئیس حوزه هنری اصفهان از بدقولی های بنیاد شهید گلایه کرده و گفته است که گویی برای چندمین بار بنیاد شهید به وعده خودش عمل نکرده و قول خود مبنی بر اینکه سینماهای فلسطین، ساحل و خانواده را به این حوزه واگذار کند عملی نکرده است.

آقای سیدین نیا، رئیس حوزه هنری اصفهان، ما "محترمانه" از طرف بنیاد شهید می گوییم؛ سال هاست بنیاد با این سینماها خو گرفته و مثل فرزندانش این سینماها را دوست دارند. حالا چرا شما بین این الفت چندین ساله می خواهید جدایی بیندازید و جگرگوشه های بنیاد شهید را جدا کرده و به خانه خودتان بیاورید؟!.

احمد شریعتی عضو شورای شهر اصفهان امرور گفته که مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی ها به هیئت حل اختلاف استانداری رفته است.

شریعتی گفته است که ما حرفمان روی افزایش 20 درصدی کرایه ها، تاکسیرانی روی افزایش 25 درصدی است و فرمانداری هم می گوید افزایش نباید بیش از 15 درصد باشد.

حالا اختلاف نظر بر سر گرانی پایش به هیئت حل اختلاف استانداری اصفهان باز شده. البته گرچه این روال قانونی است اما انگار آقایان زیاد سوار تاکسی نمی شوند تا متوجه شوند که تاکسی ها خیلی وقت است که قانون را زمین نگذاشته و خودشان با دست های خودشان قانون را از آن کناری که شما با هم اختلاف دارید برداشته اند و دارند اجرایی می کنند!

شاید دولت و وزارت نفت هم از همین روش راننده تاکسی های اصفهانی، الگوبرداری کرده و یک شبه، بدون اینکه به مردم بگویند سهمیه سوخت آنها را قطع و بنزین هزار تومانی را به خورد خودروها دادند!.

حمید ظهرابی، مدیرکل محیط زیست اصفهان، با اشاره به پسماند های ویژه در شهرک صنعتی رازی و سایر نقاط استان اصفهان، گفت: استان اصفهان در این زمینه با مشکل جدی روبه رو است؛ زیرا این پسماندها آلوده به مواد شیمایی هستند و مشکلات بهداشتی و زیست محیطی بالایی را ایجاد می کنند.

محترمانه از آقای ظهرابی خواهشمندیم اشان که رابطه خیلی نزدیکی با مدیرکل محیط زیست اصفهان دارند، این مشکل را به گوش ایشان برسانند تا شاید تا فردا که خانم ابتکار هم پا به اصفهان می گذارند، چاره ای به ذهنشان متبادر شود و این دغدغه زیست محیطی که طبق شواهد تاریخی! محیط زیست استان هم باید برای آن چاره ای دست و پا کند، رفع شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار