مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی برای موفق شدن باید تقویم جلسات خود را به‌صورت سالانه مشخص کند، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق و با آمادگی کامل مدیران در جلسه به نتایج مطلوب دیگری نیز برسیم.
کد خبر: ۳۹۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 12 March 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی برای موفق شدن باید تقویم جلسات خود را به‌صورت سالانه مشخص کند، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق و با آمادگی کامل مدیران در جلسه به نتایج مطلوب دیگری نیز برسیم.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گنبدکاووس که در دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی یک جلسه کلان و با محتوایی حساس است، افزود: در این جلسه به دلیل بارش فکری و بیان نظرات فاصله‌ای میان نظر و ایده و تصمیم نهایی وجود دارد و به همین دلیل برخی اوقات رسانه‌ها از روی سوءبرداشت و غفلت نه از روی غرض و یا نیت‌های بد با انعکاس برخی طرح‌های خام و نه نتیجه و تصمیم نهایی حواشی را برای مجموعه اعضای شورای فرهنگ عمومی ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره برخی انتقادها و حساسیت‌ها برای ورود و حضور رسانه‌ها در جلسات شورای فرهنگی عمومی، ادامه داد: ما به‌عنوان مجری آئین‌نامه و قوانین مصوب وزاتخانه نمی‌توانیم افرادی را به‌عنوان عضو به اعضای شورا اضافه کرده و یا کم کنیم و به همین دلیل از نمایندگان رسانه‌ها و جراید یک نفر به‌عنوان نماینده و شخصیت حقوقی در جلسه شرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام فضیلت در تعریف فرهنگ عمومی به‌صورت مختصر افزود: آن بخش از فرهنگ که تحت حمایت و رصد دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی نباشد و مردم حتی اگر دولت وارد عمل نشود نسبت به آن حساس بوده و وارد صحنه می‌شوند را فرهنگ عمومی می‌گویند که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به سالروز ایامی همچون عاشورا، عید غدیر و نوروز و همچنین موضوعاتی مثل نشاط عمومی، تقریب مذاهب، تحکیم بنیان خانواده و مد و لباس اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با تأکید بر حساسیت فرهنگ و جامعه ما بر موضوع مد و لباس، خاطرنشان کرد: چند سالی است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تمرکز ویژه‌ای روی این موضوع داشته است که به همین دلیل امسال استان گلستان با ٥٠٨ اثر در جشنواره مد و لباس کشور به‌عنوان یکی از استان‌های برجسته و بی‌مثال معرفی شد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام محمود ترابی امام‌جمعه شهرستان گنبدکاووس بابیان این نکته که فاصله زیادی در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی ایجادشده، افزود: لازم است در دوره جدید در کنار آئین‌نامه‌ها یکسری موارد را مدنظر قرار دهیم.

وی بابیان اینکه در جلسه شورای فرهنگ عمومی باید دستور کار مشخص باشد، افزود: در هر جلسه به تصویب و تصمیم اعضای شورا، نطق پیش از دستوری خواهیم داشت که گزارش یکی از دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ توسط مدیر آن دستگاه به شورای فرهنگ عمومی ارائه می‌شود.

امام‌جمعه گنبدکاووس با تأکید بر لزوم حضور سمن‌ها و مجموعه‌های فرهنگی شهرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: باید مردمی بودن این شورا نیز موردتوجه باشد و دغدغه‌های مردم در این شورا به سمع و نظر مسئولان برای تصمیم‌گیری مقتضی نیز برسد.

گفتنی است جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گنبدکاووس، با دستور کار بیان سیاست‌ها و مشکلات و آسیب‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی ،٢٢ اسفندماه در محل دفتر امام‌جمعه شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار