رحیم شهرتی فرماندار تبریز
سفر ریاست جمهوری اسلامی در شرایطی برگزار شد که اکثر دانشگاه ها و مدارس از یکسو به دلیل فصل امتحانات، تعطیل بود و بازی تراکتورسازی و نفت تهران نیز این سفر را تحت الشعاع قرار داده بود .
کد خبر: ۳۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 26 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک  تبریز، رحیم شهرتی فر به همراه دکتر نیک وحاج  کریم صادقزاده و اباذری ار اعضای ستاد مرکزی استقبال مردمی از ریاست جمهوری  در نشست خبری گفت: سفر ریاست جمهوری اسلامی در شرایطی برگزار شد که اکثر دانشگاه ها و مدارس از یکسو به دلیل فصل امتحانات، تعطیل بود و بازی تراکتورسازی و نفت تهران نیز این سفر را تحت الشعاع قرار داده بود .

شهرتی فر افزود: در دیدار عمومی ریاست جمهوری اسلامی ایران بر مردمی و خودجوش بودن استقبال تاکید شد و هیچ اداره، سازمان، نهاد و حتی کارخانه ای با دستور مدیران شهرستانی و استانی تعطیل نشد .

وی با اشاره به اینکه هر آنچه از این سفر انتظار داشتیم، محقق شد، اظهار کرد: نمایش رابطه همدلی و همزبانی بین مردم و دولت و اینکه رئیس جمهور از نزدیک با مسائل استان آشنا شود، از عمده اهداف این سفر بود.

وی ادامه داد:  با توجه به ناداوری و یکسری اشتباهات در بازی تیم تراکتورسازی و نفت تهران، عده ای پیشنهاد لغو سفر ریاست جمهوری را مطرح کردند ولی نهاد ریاست جمهوری بر انجام این سفر اصرار داشت .

وی افزود: اقدام موثری که در ارتباط با بازی تراکتورسازی و نفت تهران انجام دادیم، این بود که صادقانه مردم را در جریان اصل موضوع قرار دادیم و با قاطبه مردم آذربایجان، هم عقیده و هم بیان شدیم .

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه به گفته عده ای، برخی از اعضای تیم و نیمکت نشین ها توهم قهرمانی ایجاد کردند تصریح کرد: علاوه بر داوری ناصحیح در این بازی، متاسفانه عملکرد تیم فنی و سرمربی مجرب تراکتورسازی در حفظ نتیجه مقبول نبود .

وی مهم‌ترین موضوع در این سفر استانی را حضور مردم عنوان کرده و ادامه داد: حماسه بیاد ماندنی خلق شد چرا که استقبال از رئیس جمهور در شرایط ویژه‌ای اتفاق افتاد.

شهرتی فر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به زعم برخی دیدگاه های منفی ، حضور مردم در استقبال از ریاست جمهوری، بی نظیر بود ادامه داد: حضور مردم در استقبال از ریاست جمهوری و دیدار عمومی به حدی بود که به راحتی نمی توانستند وارد ورزشگاه شوند و حتی در همان دقایق اولیه، ورزشگاه تختی پر شد و درب های ورودی به ورزشگاه بسته شد.

وی اظهار کرد: سفر ریاست جمهوری به استان از دو جنبه اهمیت داشت  یکی اینکه در سطح بین المللی، موجب تقویت دولت شد و دوم اینکه پرهیز از دادن وعده های الکی به مردم، جز مهم ترین اصول این سفر بود .

فرماندار شهرستان تبریز گفت: اختصاص اعتباری در حدود یک هزار میلیارد تومان برای پروژه های مهم استان،انتقال آب ارس به دشت تبریز و تامین آب آشامیدنی مردم تبریز و منطقه، تاسیس بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان، جذب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی و آغاز به کار عملیات اجرایی اتوبان تبریز -مرند - بازرگان و غیره  از مهم ترین دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان بود

فرماندار تبریز با بیان اینکه از پروژه‌های آغاز شده در دولت گذشته تنها 12 درصد تا امروز محقق شده، گفت: 32 پروژه اخیر تصویب شده در سفر رئیس جمهور به تبریز همان پروژه‌های نیمه تمام دولت گذشته است.

اظهار کرد: سعی بر این بود تا در مرتبه نخست پروژه‌هایی که پیشرفت بالایی داشته و از اهمیت بالایی نیز برخوردار بودند، با تخصیص اعتبار نهایی شوند.

وی افزود: بر همین اساس بنا شد پروژه‌هایی از قبیل انتقال آب ارس به دشت تبریز عملیاتی شود چرا که این پروژه بسیار حیاتی و ضروری بود.

فرماندار شهرستان تبریز با انتقاد از عملکرد برخی رسانه های منتقد دولت در انتشار مطالب جهت دار گفت: دلواپسان عینک بدبینی خود را درآورده و واقع بینانه انتقاد کنند .

وی از دلواپسان خواست عینک بدبینی خود را درآورند و با دیدی واقع بینانه، اخبار امید بخش و حاکی از همدلی و همزبانی منعکس کنند .

شهرتی‌فر با اشاره به مشکلات کارخانه‌های تبریز نیز اظهار کرد: از رئیس جمهور خواسته شد در واگذاریکارخانه‌ها و صنایع دقت ‌شود، در این مورد حتماً از مسئولان محلی نیز نظرخواهی شود و برای شرکت‌هایی که دچار بحران می‌شوند و مدیران آن در دسترس نیستند، مدیر موقت بگذارند.

وی با اشاره به موضوع درگیری لفظی پیش آمده در دیدار رئیس جمهور با نخبگان و ایثارگران نیز اظهار کرد: این موضوع مایه تاسف است چرا که هر کسی که سخنرانی می‌کند دیگران باید سخنان یکدیگر را تحمل کنند و جای تاسف است که در جمع علما، نخبگان و ایثارگران افراد سخنان یکدیگر را تحمل نکنند.

فرماندار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا دولت در سفر به استان‌های دیگر مثل استان فارس 3 هزار میلیارد اختصاص داد ولی به استان آذربایجان‌شرقی حدود یک‌هزار میلیارد و این ناعدالتی از کجا ناشی می‌شود، گفت: این یک‌هزار میلیارد تنها به پروژه‌های نیمه‌تمام به جا مانده از دولت گذشته تعلق یافته است و اگر پروژه‌های دیگر مثل مترو و اتوبان و...را نیز محاسبه کنیم سهم آذربایجان از این سفر چیزی حدود 6 میلیارد خواهد بود.

فرماندار شهرستان تبریز در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر هزینه بیش از پنج میلیارد تومان برای نصب بنر و تبلیغات در دو روز سفر کاروان تدبیر و امید به استان تصریح کرد: از میزان هزینه کرد تبلیغاتی در این سفر خبر ندارم ولی به جرات می گوییم تامین تمامی هزینه های تبلیغاتی از بودجه عمومی استان نبوده و بخش اعظمی از تبلیغات به صورت داوطلبانه توسط رووسای ستادها و سازمان های مردم نهاد و کارخانجات تامین است .

گفتنی است از مهم ترین حواشی این نشست خبری می توان به اصرار یکی از اصحاب رسانه بر استعفای فرماندار تبریز به خاطر مسایل پیش آمده در بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران اشاره کرد که عکس العمل جالب شهرتی فر را به همراه داشت.

شهرتی فر گفت : "سوالات خبرنگار محترم معمولا با تحلیل های خاصی همراه است."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :