استاندار آذربایجان غربی:
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کم توجهی احتمالی به خیرین مدرسه ساز پذیرفتنی نیست، گفت: اگر خیران در مسیر جهاد مدرسه سازی از سوی دستگاه های دولتی و مسئولان و ناظران مورد کم توجهی قرار گرفته اند، عذرخواهی می کنم.
کد خبر: ۳۹۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 14 March 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

 مهندس سعادت روز یکشنبه در دیدار صمیمی با خیرین مدرسه ساز استان افزود: خیرین استان گلایه های بسیاری از روند اعطای مجوز، بی احترامی ناظران به آنان، حضور نیافتن به موقع ناظران بر سر طرح های احداثی خیران و برخی موارد مشابه دارند.

وی افزود: تکریم و حفظ حرمت خیران مدرسه ساز که به یاری دولت شتافته اند تا باری از دوش جامعه بردارند، الزامی است زیرا مدرسه سازی نوعی جهاد است.

وی بیان کرد: بعد از حضور در استان در صدد بیان این موضوع و اصلاح آن برآمدیم که با مخالفت هایی مواجه شدیم که موضوع هم اکنون بعد از 2 سال حل شده و از مدیرکل جدید این نهاد نیز اصلاح ساختار و ارائه راهکاری بهینه در این زمینه را خواستار هستیم.

سعادت اضافه کرد: کم تحرکی نوسازی مدارس استان موجب فرصت سوزی ها شد و ما برای تغییر دادن مدیرکل نوسازی حدود 2 سال زمان تلف کردیم.

وی بیان کرد: هیچ ناظری حق ندارد به دیواری که خیران ساختند لگد بزند و بی احترامی کند و نباید حضور ناظران بر سر طرح های خیرساز چندین روز طول بکشد؛ برای این موضوع باید ساختاری نو تعریف و ارائه شود.

سعادت با تاکید مجدد بر ایجاد ساختاری برای فعالیت خیران اظهار کرد: تشکیلاتی باید دایر شود تا جذب مشارکت خیران در امر مدرسه سازی نظام مند شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال 96 برای توسعه و تکمیل زیرساخت های طرح هایی که خیران می سازند از محل کمک های فنی اعتباری مصوب شده است تا این افراد حمایت شوند.

وی با اشاره به اینکه در صورت تمایل خیران و برای پیشرفت روند کارها تسهیلاتی به آنان اعطا می شود، گفت: از رسالت های دولت تدبیر و امید واگذاری مسئولیت ها به خود مردم بودهه و در این مسیر اداره مدارس خیرساز به صورت هیات امنایی مورد توجه است.

در این نشست صمیمی خیران مدرسه ساز و استاندار آذربایجان غربی متعهد شدند تا 313 مدرسه کانکسی موجود در مناطق محروم استان را حذف کرده و به جای آن مدارسی ایمن و ثابت بنا کنند.

به گزارش ایرنا در سال های اخیر به علت حاکم شدن بروکراسی اداری شدید در استان و نیز مشکلات اقتصادی برخی طرح های خیرساز که به صورت مشارکتی در حال ساخت بود با روندی کند مواجه شد و مشکلات خیران مدرسه ساز این استان در مسیر احداث طرح ها بسیار افزایش یافت.

این نشست را می توان نشست آشتی بخش دولتی با خیران مدرسه ساز نیز نامید زیرا خیران مدت ها بود که از عملکرد بخش دولتی در طرح های مشارکتی رضایت نداشتند.

همین نارضایتی ها از روند اعطای مجوزها، طولانی شدن روند کارها، نبود زیرساخت های اولیه برای امر مدرسه سازی، برخوردهای نامناسب ناظران و طولانی شدن روند حضور ناظران بر سر طرح ها باعث شد تا مدیریت عالی استان در صدد تغییر مدیرکل سابق این دستگاه برآید.

استاندار آذربایجان غربی در شورای آموزش و پرورش استان و در راستای حمایت از طرح های مدرسه سازی که به صورت مشارکتی در حال ساخت در استان بود اقدام به تخصیص 31 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام 6 طرح مدرسه سازی در استان کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار