فرماندار اصفهان:
تابناک: فرماندار اصفهان گفت: احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا، اثري فاخر و ماندگار براي شهر اصفهان خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فضل‌الله كفيل در جلسه هماهنگي پيرامون اجراي سالن اجتماعات گلستان شهداي اصفهان اظهار كرد: احداث سالن فاخر و در شأن گلستان شهداي شهر شهیدپرور اصفهان به‌شدت احساس می‌شد و بحمدالله بعد از پیگیری‌ها و جلسات متعدد و اختصاص اعتبار اوليه و كارهاي مطالعاتي، احداث سالن چندمنظوره گلستان شهدا در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

وي بر لزوم توجه به مسائل شرعي و قانوني احداث سالن تأكيد كرد و گفت: حفظ حرمت اموات دفن شده در محل جانمايي شده براي ساخت سالن ضروري است و در اين موارد لازم است بنياد شهيد با تبيين و تشريح طرح اجرائي نظر علما ديني را مدنظر قرار دهد.

فرماندار اصفهان اظهار كرد: در اجراي اين سالن پاره‌ای از مشكلات و نگرانی‌ها وجود دارد كه با تشكيل کمیته‌ای ويژه نسبت به آگاه‌سازی و رفع نگرانی‌های موجود و پرداخت حقوق مدعيان قانوني اقدام خواهد شد.

وي اجراي اين پروژه را در راستاي حفظ شأن و منزلت شهدا و همچنين تكميل ساماندهي گلستان شهدا برشمرد و خواستار همراهي و همكاري مسئولين ذی‌ربط در اجراي هرچه مطلوب‌تر اين پروژه شد.

كفيل افزود: براي حفظ حرمت اموات دفن شده ملاحظات لازم انجام‌شده و در ساخت اين سالن از روش شمع كوبي استفاده می‌شود و پس از ساخت سالن قبوري كه در محوطه حياط واقع می‌شود همانند قبور داخل گلستان شهدا ساماندهي و قبوري كه در سالن قرار می‌گیرند نيز توسط سنگ‌نوشته‌هایی با ذكر مشخصات صاحب قبر در سالن ماندگار خواهند بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :