رییس جمهور در جمع مردم غرب استان تهران:
تابناک تهران - رییس جمهوری با انتقاد از وضعیت درمانی شهرستانهای تهران گفت:ساخت یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در شهریار و ۲ بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در ملارد و شهر قدس در دستور کار قرار دارد و بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار نیز بازسازی و تجهیز می شود تا شرایط بهداشتی و درمانی این منطقه که در حال حاضر شایسته مردم عزیز آن نیست بهبود و ارتقا یابد.
کد خبر: ۳۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 26 May 2015
به گزارش خبرنگار تابناک تهران حسن روحانی رییس جمهوری امروز مهمان مردم غرب استان تهران بود و در اجتماع مردم شهرستانهای شهریار، ملارد وقدس تصریح کرد:بدون شک حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و اشتغال نسل جوان و همچنین حرکت در مسیر توسعه صنعت و کشاورزی نیازمند جامعه ای آرام و منسجم است.

وی با بیان اینکه کشور نیازمند همدلی و همزبانی است، تاکید کرد: همه باید در برابر توطئه دشمنان برای ایجاد ناآرامی در منطقه و ایجاد جنگ و خونریزی در کشورهای همسایه ایستادگی و مقاومت کنیم.

روحانی که در ورزشگاه شهید ثمری ملارد سخن می گفت با اشاره به مشکلات عدیده ای که در شهرستانهای اطراف تهران وجود دارد، با تاکید بر رفع این مشکلات اعلام کرد: وعده هایی که امروز داده می شود تا پایان سال 95 عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای۲۰ طرح و پروژه تصمیم گیری و اعتباری بالغ بر ۶۴۲ میلیارد تومان برای تکمیل آن در نظر گرفته شده که برخی در سال جاری و بعضی نیزدر سال ۹۵ تکمیل و در اختیار مردم قرار می گیرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ایجاد تاسیسات فاضلاب مشکل هر سه شهر ملارد، شهریار و قدس است، افزود: تمامی این تأسیسات در سال جاری و سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وی از آغاز عملیات ساخت شهرک صنعتی شهریار به مساحت سه هزار هکتارخبر داد و خاطر نشان کرد: فعالیت عمرانی شهرکهای صنعتی ملارد و صفادشت نیز همین امسال آغاز می شود.

به گفته روحانی ساخت بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی در شهرستان ملارد نیز در دستور کار دولت قرار دارد و بیمارستان امام سجاد نیز بازسازی و تجهیز می شود.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح رسمی مرکز بزرگ تجاری ایرانی- اسلامی در شهریار افزود: این مرکز با الگوگیری از معماری زیبای میدان نقش جهان اصفهان ساخته شده که امیدوارم در سایر مناطق کشور نیز برای ساخت سازه‌ها از الگوهای اصیل معماری اسلامی- ایرانی استفاده کنیم.

روحانی در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبار یکهزار میلیارد تومانی برای بنگاه‌ها و مراکز اقتصادی نیازمند منابع بانکی شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس به ظرفیت‌های این منطقه در زمینه کشاورزی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این بخش از استان تهران توانمندی‌های خوبی در زمینه کشاورزی دارد اما با توجه به شرایط آبی کشور راهی جز صرفه‌جویی و استفاده از روش‌های مدرن آبیاری نداریم و دولت منابع خوبی را برای اجرای طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی در منطقه در نظر گرفته است.

وی همچنین با اشاره به تنوع فرهنگی جمعیت این مناطق اظهار داشت: باید به همه فرهنگها احترام بگذاریم چرا که ایران باید الگوی همزیستی و برادری برای همه کشورهای منطقه که امروز با مشکلات و معضلات بی‌شمار مواجه هستند، باشد و بتواند به همه مظلومان عالم و منطقه کمک کند تا منطقه‌ای امن‌تر و آرام‌تر داشته باشیم.

رییس جمهور در خصوص مشکلات بخش ورزش در شهرستان های غرب استان تهران گفت: سالن ورزشی در شهریار و ملارد و استخر سرپوشیده در طی دو سال احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد چرا که نسل جوان ما باید با نشاط و سلامتی مسیر توسعه کشور را دنبال کند.

وی در خصوص مذاکرات هسته ای نیز تأکید کرد: ما مسیر خود را با حمایت مردم و با هدایت مقام معظم رهبری مثل ماه های گذشته به پیش خواهیم برد و همه جوانان عزیز و مردم استان تهران بدانند که مسیر ما در تحقق احقاق حقوق ملت ایران و پایان این راه پیروزی پرافتخار برای ایران خواهد بود.

روحانی ادامه داد:همین امید و حضور مردم باعث شده است که دولت در ۲۱ ماه گذشته در زمینه مسائل فرهنگی، رفاه اجتماعی و شکستن رکود اقتصادی قدم های موثری بردارد. در حال حاضر مردم ما شاهد یک ثبات و آرامش در بازار هستند و رونق تدریجی در اقتصاد را مشاهده می کنند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم ما به خوبی می دانند که با شعار و ادای جملات تند مشکلات جامعه حل و فصل نخواهد شد، گفت: مردم ما با صدای بلند و رفتار مستحکم به همه جهانیان اعلام می کنند که دوران خشونت و افراطی گری به سر آمده و همه باید با منطق و استدلال و تدبیر راه آینده خود را که مسیر توسعه است، طی کنیم.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با یک تیم مذاکره قوی در صحنه جهانی هر روز قدم های جدیدی را برای احقاق حقوق ملت ایران برداشته و خواهند برداشت و با وجود  اقلیت بسیار کوچکی که بلندگوهای بزرگ را از دیگران عاریه کرده اند، اکثریت ملت ایران پشتیبان مسیر صلح و آشتی با جهان هستند.

رییس دولت یازدهم یادآور شد: در دوران تبلیغات انتخاباتی قول داده بودم که سفر استانی خود به استان تهران را از غرب استان تهران آغاز کنم و خوشحالم که به یکی از وعده های خود عمل کردم.

گفتنی است، رییسجمهور در آخرين برنامه خود در سفر به غرب استان تهران در جمع مديران استان حاضر شد و ضمن آشنايي با مشکلات و مسايل  موجود دستورهاي لازم را صادر کرد.

رییس جمهور  بعد از اين نشست به هجدهمين سفر استاني خود پايان داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار