شرق شناس فرانسوی:
تابناک: شرق شناس و اسلام شناس فرانسوی گفت: رابطه اصفهان و فرانسه به سالهای دیرینه باز می گردد و اصفهان در شعر و ادبیات فرانسه از جایگاه بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۳۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پرفسور آنتوان اسفر که به همراه هیات 70 نفره از گردشگران فرانسوی به اصفهان آمده است، روز سه شنبه در دیدار با استاندار اصفهان اظهارکرد: اصفهان مهد هنراست و هنر امروزه بیان کننده هویت ملت ها در عرصه بین الملل است.

وی بااشاره به اینکه فرانسه از فنآوری پیشرفته، علم و هنر برخوردار است، تصریح کرد: اصفهان نیز در این زمینه ها از دستاوردهای خوبی برخوردار است و ما باید با تبادل تجریبات یکدیگر در این بخش ها، از حرفه ها و تخصص های یکدیگر بهره مند شویم.

این شرق شناس فرانسوی با بیان اینکه دولت ها پس از چند سال تصدی امور، تغییر می کنند، گفت: اما اسلام و اصفهان هیچگاه تغییر نمی کنند و برای همیشه ماندار هستند.

وی با اشاره به اینکه برای دیدار از آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان به این شهر سفر کرده است، گفت: از اینکه اصفهان محور توسعه خود را گردشگری قرار داده است بسیار خوشحالم زیرا گردشگری احترام به جوامع و فرصت شناخت جوامع است.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه علمی ، فرهنگی و هنری استان در سطح بین الملل گفت: این استان دارای پنج دانشگاه بین المللی ، 150 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان در بین 10 شهر دیدنی جهان قرار دارد و دارای 20 هزار اثر تاریخی است، افزود: محور توسعه این استان علم و فناوری ، هنر و گردشگری است.

وی با اشاره به رشد 250 درصدی گردشگری استان اصفهان ، افزود: تورهای گردشگری زیادی در نوبت سفر به اصفهان قرار دارند.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش گردشگری در شناخت جوامع خطاب به هیات گردشگران فرانسوی گفت: امید است هیات گردشگران فرانسوی منعکس کننده واقعیت های اصفهان و ایران به جهانیان باشند تا مردم دنیا تحت تاثیر تبلیغات منفی رسانه ها درباره ایران و اصفهان قرار نگیرند.

وی از اسلام به عنوان دین رحمت ، صلح و آرامش نامبرد و گفت: جنایات و خونریزی هایی که امروزه در منطقه با نام اسلام انجام می شود، واقعی نیست.

زرگرپور افزود: مردم ایران، فرانسه را مهد آزادی می دانند زیرا از امام خمینی (ره ) در زمان تبعید، پذیرایی کرد و مردم ایران خاطرات خوبی از فرانسه دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار