معاون فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهرگفت:ایثار و شهادت مولفه ای ارزشمند وگرانبهاست که باعث ترویج فرهنگ پویایی و متعالی شدن هر جامعه ای می شود.
کد خبر: ۳۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 26 May 2015
تابناک بوشهر: روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم روز سه شنبه به نقل از آنیتا مظفری در آیین اختتامیه جشنواره استانی نمایش نامه خوانی دفاع مقدس دیلم افزود: هنرمندان متعهد علاوه براینکه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش اثرگذاری دارند،در تثبیت ارزش های انقلاب اسلامی به نسل امروز جامعه ایفای نقش داشته اند.

وی بیان کرد: هنرمندان تئاتر همواره در پاسداشت ارزش های دفاع مقدس نقش مثمرثمری داشته اند که تولیدات این هنرمندان دراین آیین گواه و نشانی براین موضوع است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) دیلم هم گفت: هنرمتعالی و ارزشمند اثر خود را بخوبی برافراد جامعه نشان داده است.

سرگرد احمد اسدی افزود : با توجه به اثرگذاری فرهنگ و هنر در جامعه ، بودجه این بخش در مقایسه با سایر بخش ها و ارایه خدمات متناسب نیست.

مسوول انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر نیز دیلم را یکی از شهرستانهای مستعد درحوزه تئاتر برشمرد و گفت : این شهرستان استعدادهای درخشانی را به تئاتر استان و کشور معرفی کرده است.

جهانشیر یاراحمدی به تبادل تولیدات هنر نمایش با استان های همجوار اشاره کرد و گفت: دراین راستا نخستین گام با استان خوزستان پیوند خورده و امیدواریم هنرمندان تئاتر دیلم در این زمینه پیشقدم شوند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم و دبیر اجرایی این جشنواره نیز گفت : تئاتر به عنوان یکی از مردمی ترین هنر، رسالتی بزرگ در به صحنه کشیدن ارزش های دفاع مقدس دارد.

عبدالصمد دشتی افزود : هنرمندان تئاتر استان با نگاهی خلاق و پرهیز از رویاپردازی با تفکرات و اعتقادات باید ارزش های هشت سال دفاع مقدس را در قالب نمایش جاودانه سازند.

وی گفت: ترکیب دفاع مقدس و تئاتر یکی از ناب ترین نگاهها و زبان گفت وگو و تعامل است که از رهگذر آن هنر آمیخته می شود.

دشتی افزود: هشت گروه نمایشی از شهرستان های دیر ، کنگان ، بوشهر ،دشتستان و دیلم در این جشنواره شرکت کردند.

نخستین جشنواره استانی نمایشنامه خوانی دفاع مقدس دیلم به مناسبت گرامیداشت سالروز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور هشت گروه نمایش به مدت دو روز در پلاتوی این شهر برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار