معاون ‌کتابخانه‌های عمومی اصفهان:
تابناک: ‌معاون اداره کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: تنها ۳ درصد از جمعیت اصفهان عضو کتابخانه هستند و باید برای افزایش سرانه مطالعه در سطح استان اقدامات لازم را انجام دهیم.
کد خبر: ۳۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، امیر هلاکوئی عصر امروز در جمع مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهاقان اظهار داشت: اصفهان دارای 164 کتابخانه نهادی، 111 کتابخانه مشارکتی و 4 کتابخانه مستقل است که بعد از تهران، رتبه دوم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ‌متأسفانه تنها 3 درصد از جمعیت 4 میلیون و 900 هزار نفری اصفهان عضو کتابخانه‌ها هستند که این آمار ناامید کننده بوده و تا رسیدن به چشمانداز موردنظر فاصله بسیار است.

معاون اداره کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه در دهاقان 6 درصد از مردم عضو کتابخانه‌ها هستند، تصریح کرد: کتابخانه دهاقان در شاخص عضویت در رتبه نخست به سر می‌برد و جزو بهترین کتابخانه‌های استان محسوب می‌شود.

وی ایجاد انگیزه را در جذب افراد به کتاب و کتابخانی را مهم و موثر دانست و خاطرنشان کرد: جوانان و به ویژه کودکان باید ارزش علم را بدانند و تاثیر آن را در زندگی مشاهده کنند.

هلاکوئی گفت: حوزه دسترسی به کتاب و فروش کتاب باید آسان باشد و هدیه کتاب افزایش یابد تا کتاب و کتاب خوانی توسعه یابد.

وی با اشاره به پیشنهادات مسئولان شهرستان درباره ترویج کتاب خوانی افزود: راه‌اندازی کتابخانه سیار در سطح شهرستان پیشنهاد خوبی بوده زیرا به هزینه کمتری نیاز دارد و بازده بهتری را دربر دارد و در کنار آن، سرمایه‌گذاری در بخش کودکان بسیار مفید بوده و در آینده نتیجه رضایت‌مندی را به دنبال دارد.

معاون اداره کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از کتاب گویا یکی از راه‌های افزایش مطالعه در کشور است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 4 هزار کتاب گویا در کشور موجود بوده و باید برای افزایش این تعداد، اقدام کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار