چهار عنوان کتاب دفاع مقدس در اردبیل رونمایی شد.
کد خبر: ۴۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 27 May 2015

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اردبیل، کتاب «بلاجویان دشت کربلا» زندگی‌نامه جانبازان 70 درصد استان اردبیل، «یول یورغونی» مجموعه اشعار دفاع مقدس نوشته ملاحت نادری و «خنیاگران آذربایجان» حماسه‌ها و موسیقی آذربایجان از جنگ چالدران تا دفاع مقدس نوشته عمار احمدی از جمله کتاب‌های رونمایی‌شده در حوزه دفاع مقدس بودند.

در مراسم رونمایی از این کتاب‌ها، امیر رجبی سرپرست حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به پتانسیل‌های قابل توجه در این کتاب‌ها گفت: پرداختن به زندگی جانبازان در قالب کتاب کار سختی است. با این وجود در مجموعه «بلاجویان دشت کربلا» زوایای مختلف زندگی این ایثارگران به قلم آمده است.

او با بیان این‌که آثار شاخص متعددی طی سال‌های اخیر با حمایت دستگاه‌های مختلف در سطح استان منتشر شده است، نگاه عمیق و کیفی به تولیدات و استفاده از دیدگاه‌های کارشناسی را ضروری دانست.

در این مراسم شهاب‌الدین وطن‌دوست نویسنده کتاب «بلاجویان دشت کربلا» نیز گفت: به دلیل این‌که برخی از جانبازان با آسیب‌های مختلف جسمی و مشکل گویش روبه‌رو هستند تدوین این کتاب با مشکلاتی همراه بود.

او افزود: این کتاب در 415 صفحه همراه با اسناد و تصاویر 25 جانباز 70 درصد استان اردبیل تهیه شده و مجموعه مفیدی برای آشنایی علاقه‌مندان با خاطرات جانبازان از بدو تولد تا دوران جبهه و جنگ و بعد از جانبازی است.

وطن‌دوست خواستار توجه دستگاه‌ها و حمایت از نویسندگان حوزه ادبیات پایداری شد و بیان کرد: این کتاب در سال 1388 به رشته تحریر درآمد ولی به دلیل مشکلات مالی و بی‌مهری‌های برخی از دست‌اندرکاران، در نهایت با حمایت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط نشر شاهد منتشر شد.

همچنین در مراسم گرامی‌داشت شهدای شهرستان سرعین، کتاب «چشمه‌های آسمانی» شامل سرگذشت 54 شهید شهرستان سرعین رونمایی و از نویسنده و شهرداری سرعین تجلیل شد.

کتاب «چشمه‌های آسمانی» توسط رقیه صادقی نیری در 276 صفحه تالیف و با حمایت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری سرعین منتشر شده است. این کتاب با مقدمه امام جمعه شهرستان سرعین آغاز می‌شود و به روایت زندگی 54 شهید شهرستان سرعین و خاطرات و وصیت‌نامه این شهدا می‌پردازد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار