سرپرست آموزشکده فنی پسران ایلام گفت: آموزشکده‌های فنی با تربیت نیروی آچار به دست و مهارتی می‌توانند به خوبی در تحقق اشتغال‌زایی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که شعار سال است نقش افرینی کند.
کد خبر: ۴۰۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 03 April 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جواد باژدان اظهار کرد: آموزشکده‌های فنی با تربیت نیروی مهارت آموخته آچار به دست  می‌توانند در تحقق اشتغال‌زایی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که شعار سال است به خوبی نقش افرینی کنند، لذا می‌طلبد ب به این آموزشکده‌ها توجه جدی کنند.

وی بابیان اینکه در یک‌دو سال گذشته با تلاش مضاعف سعی شده آموزشکده پسران ایلام ساماندهی شود، افزود: این آموزشکده نیازمند توجه بیشتر است چون این قبیل مراکز آموزشی به معنای واقعی محل تحقق شعار سال هستند.

باژدان با تأکید بر اینکه این آموزشکده آموزش‌های مهارتی لازم و ضروری جامعه را ارائه می‌دهد، افزود: دانشگاه‌های نسل جدید نه‌تنها به‌عنوان مرکز تحولات اجتماعی بلکه نقطه ثقل تربیت نخبگان و مدیران ارشد کشور به شمار می‌روند.

سرپرست آموزشکده پسران ایلام با تأکید بر اینکه این آموزشکده‌ها به‌خوبی می‌توانند درزمینهٔ مهارت‌آموزی، اشتغال و تولید نقش‌آفرینی کنند، تصریح کرد: دانشجویان این آموزشکده مهارت و دانش را باهم دارند که این امر نقش مهمی در بازار کار ایفا می‌کند چراکه آنان از روش‌های علمی و کلاسیک بهره برده و نیروهای تربیت‌یافته را وارد بازار می‌کنند.

باژدان با اشاره به اینکه وجود آموزشکده‌های فنی از نیازهای اساسی استان و کشور است، گفت: دانش‌آموختگان این آموزشکده‌ها می‌توانند نیروی موردنیاز استان در بخش‌های صنعت و خدمات را تأمین کنند.

باژدان با تأکید بر اینکه در سال گذشته ایجاد حصار کشی و امنیت خوابگاه‌ها و آموزشکده به دلیل در حاشیه بودن شهر از اولویت‌های و مشکل عمده این آموزشکده بود که با تلاش تمام اطراف این آموزشکده حصارکشی و خوابگاه دانشجویان به‌صورت کامل ساماندهی و با نصب دوبین‌های مداربسته تحت کنترل کامل قرار گرفت است افزود: به دلیل اینکه این آموزشکده در حاشیه شهر قرار دارد لذا ایجاد امنیت یکی از اولویت‌ها و مطالبه به‌حق دانشجویان و اولیای دانشجویان بود.

سرپرست آموزشکده پسران ایلام ادامه داد: در سال گذشته 435 مترمربع دوبووار سنگی، 500 متر دیوار بلوکی و نرده حفاظت فیزیکی در چهار اطراف آموزشکده ایجاد شد و دوربین‌های مداربسته با هزینه  50 میلیون تومان نصب‌شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 900 مترمربع محوطه‌سازی در داخل ساختمان و کارگاه‌ها و سلف‌سرویس‌ها با حداقل هزینه انجام‌شده  و بیش از 600 مترمربع از محوطه آموزشکده و خوابگاه فضای سبز ایجادشده است افزود: روشنایی  رنگ‌آمیزی و تعمیرات جزئی، بانشاط کردن ساختمان، کلاس‌های درس و کارگاهی آموزشی به میزان 13 هزار و 500 مترمربع انجام‌شده و موتورخانه شوفاژ خوابگاه که در جیران سال 94  آسیب‌دیده بود کامل نوسازی شده است.

باژدان بابیان اینکه بهسازی سلف‌سرویس، دیوارها، ساخت میز غذاخوری، تعمیر آموزشکده تعمیر و تجهیز اتاق‌های اساتید و مدرسین، طراحی و ساخت تریبون‌های اساتید در کلاس‌های با استفاده از توان خود دانشجویان این آموزشکده انجام‌شده است خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دو کلاس هوشمند، طراحی، نقشه‌برداری و لوله‌کشی آب تمام ساختمان و محوطه آموزشکده از دیگر اقدامت بوده است.

سرپرست آموزشکده پسران ایلام ادامه داد: ساماندهی نیروهای قراردادی و رسمی و ممنوعیت به‌کارگیری بازنشسته‌ها در سرپرستی خوابگاه از دیگر اقدامات جهت سامانده بوده و علاوه بر این، آموزشکده به 25 نفر نیرو اداری نیاز دارد که در حال حاضر با تلاش جهادی با 13 نفر امور و وظیفه محوله را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: تشکیل جلسات به‌صورت دو ماه یک‌بار در راستای توسعه و پیشرفت آموزشکده، راهنمایی و پذیرش دانشجویان جدیدالورود، پذیرشی صددرصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه، برگزاری سیمینار ساختمان‌های هوشمند، نمایشگاه‌های مختلف، کارگاه‌های هوشمند سازی ساختمان، برگزاری اردوهای دانشجویی خارج و داخل استان، راهیان نور، برگزار مراسمات مذهبی و دینی و ارائه مشاوره‌های ژنتیکی و روان‌شناسی و ازدواج،برپایی موکب در ایام اربعین توسط دانشجویان، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های آموزشکده، راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی، برگزاری همایش معماری و ایجاد تفاهم‌نامه با سایر دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها در استان جهت تحقق اهداف مورد از دیگر اقدامات انجام‌شده بوده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار